Архив

AWZ P70

Малките автомобили AWZ P70 са с производствен период  1955-1959 г. Те са предшественик на Trabant.maxresdefault

Правят се като седан, комби, купе. Двигателят е  бензинов 0.69 литра (16 кВт). Дължината на колата е  3740 мм при ширина  1500 мм и височина 1480 мм, междуосието е 2380 мм. Празното тегло е 800 кг. Предшественик е IFA F8. Наследник: Trabant P50.

P70 е малък автомобил, който е продуциран от IFA-VEB автомобилен завод Zwickau (AWZ P70 като „Цвикау“) и VEB Sachsenring Zwickau Automobile (както Sachsenring P70). P70 означението е за леки автомобили с 700 куб.см. работен обем. P70 след Chevrolet Corvette е едно от първите производствени превозни средства с пластмасов корпус. То е проектирано като междинен тип по пътя към масова моторизация в ГДР и по този начин е предшественик на трабантите. В годините 1955-1959 г. се произвеждат 36 151 превозни средства в седан дизайн, купе (около 1500 броя) и комби. Колата също така е била изнесяна във всичките й версии.

awz-p70-01P70 е подобно в основния дизайн с F8, като външно се различава значително по новото понтон тяло. То идва с рамка от дърво термореактивни корнизи и леко модифициран двигател F8. Този двигател е монтиран в противовес на IFA F8 завъртян на 180 градуса, така че радиаторът е зад двигателя. Изпълнението на двуцилиндровия двутактов бензинов двигател е увеличено с алуминиеви цилиндрови глави с централно разположена свещ с 2,5 к.с. до 22 к.с.. Преносът на сила е била сходна с F8 чрез многодисков мокър съединител и несинхронизирана три-степенна скоростна кутия с възможност за заключване колелото на предната ос. Колата също има система Dynastart, т.е. седнал директно на вала на двигателя 12 V алтернатор, който също функционира като титуляр.

Тялото е новост: то се състои от дървена рамка, която е покрита (в седан и комби) със специално разработен Duroplastschalen. С тази конструкция може да бъде премахнат стоманият лист, който е в недостиг в ГДР. Също така, теглото на превозното средство се намалява от пластмасата и се постига голяма трайност. Освен това, каросерията  замененя при P70 остарялото тяло на F8, докато седалките и пространството са се подобрили. Благодарение на прекомерни нива на цените и все още не зряло проектиране и производството на P70 не се счита за подходящо за масово моторно превозни средства.1024px-AWZ_P70_Coupe

P70 първоначално е било оборудвано спартански, който е причинило негодувание и колебливи продажби. То няма подвижни прозорци на вратите и все още няма и капак на багажника. През 1956 г. на превозното средство във вратата на шофьора и пътника се появява плъзгащ се прозорец и някои други подобрения. Багажникът се отворя за седан само от отделението за пътници, само в отделно произведени екземпляри има капак на багажника.

В допълнение към седана идва през пролетта на 1956 г. P70 комби на пазара. Покривът на към B-стълб на вагона седан е бил покрит с изкуствена кожа. Големата задна врата е на панти встрани (вляво). Той позволява лесен достъп до голям багажник. Размерът на багажника прави P70 Kombi много популярно. Купето на P70 (от пролетта на 1957 г.) показва със стоманено тяло изключително спортен дизайн, който привлича вниманието в чужбина.

 

Спецификации

Двигател: двуцилиндров триканален двутактов бензинов с обратна циркулация

Работен обем: 690 куб см, ход: 76 мм, отвор: 76 мм

Степен на компресия: 6.8: 1

Пикова мощност: 22 к.с. при 3500 мин-1

Макс. въртящ момент: 53 Nm при 1900 мин-1

Заключващо се колело на коляновия вал

Циркулация на водата за охлаждане (термосифон) с охладителна тръба

Карбуратор: BVF плосък поток газификатор H 321-2

Съединител: многодисков мокър

1024px-AWZ_P70_Kombi_Fahrzeugmuseum_ChemnitzПредаване

Предаване блок с вградени в диференциали и осови задвижвания:

Предаване три предни предавки и една задна синхронизирани

Окачване

Отпред: независимо с полу-елипсовиден напречен лист и носачи

хидравлични бутални амортисьори

челни двойни карданни валове

Задно: поддържащ мост с полу-елипсовиден напречен ресор

хидравлични бутални амортисьори

Управление: рак и пиньон с дискова спирачка и трептене

диаметър на завиване: десет м

Гуми: 5.00-16

Резервоар :. включително 32 литра 4 литра резерв

Разход: около 8 литра смес 1:25 до 100 км

Максимална скорост: 90 км в час (Coupe 100 км в час)

Електрическа система:

Запалване: запалване на батерията с един прекъсвач и една бобина на цилиндър

Свещи: M18 × 1,5, топлинна стойност 175

Алтернатор: Dynastart 12 V, 250 W

Батерия: 12 V 56 Ah

Светлини: 35/35 W 12 V

Тегло (първа стойност седан, комби втора стойност, купе трета стойност)

Допустимо общо тегло 1120 кг / 1 150 кг / 1 150 кг

Празно тегло: 800 кг / 830 кг / 875кг

Полезен товар: 320 кг / 320 кг / 275 кг