Архив

Ford Thunderbird (1962)

Ford Thunderbird е автомобил, произвеждан в Съединените щати от Ford Motor Company. Той влиза в tunderпроизводство за моделната 1955 година като двуместен спортен автомобил; за разлика от общо сходния (и малко по-рано) Chevrolet Corvette, Thunderbird никога не се продава като напълно спортна кола. Ford го описва като личен луксозен автомобил – описание, което формулира нов пазарен сегмент.

Thunderbird_DV-07-Kruz-02През 1958 г. Thunderbird излиза с второ поколение с по-голяма практичност. Успешните следващи поколения стават по-големи и по-луксозни, докато количеството е намалено през 1977 г. и отново през 1980 г. Продажбите бяха добри до 90-те години, когато големите коли с 2 врати станаха непопулярни; производството бе преустановено след 1997 г. През 2002 г. стартира възобновеният двуместен модел, който е на разположение до края на моделната година за 2005 година.

Трима мъже обикновено се определят като „виновниците“  за създаването на оригиналния Thunderbird – Луис Дрозу Крузо, пенсиониран генерален директор, привлечен след пенсионирането от Хенри Форд II; Джордж Уокър, главен стилист и вицепрезидент на Ford; и Франк Хърши, дизайнер на Ford. Крузо и Уокър се срещат във Франция през октомври 1951 г. Разхождайки се в Пале, Крузо посочва спортна кола и пита Уокър: „Защо не можем да имаме нещо подобно?“

1962_Ford T-Bird Roadster

1962_Ford T-Bird Roadster

Уокър бързо се обажда на главното управление на Ford в Диърборн и казва на дизайнера Франк Хърши за идеята. Хърши взема идеята и започва да работи върху автомобила. Концепцията е за отворен автомобил с целево тегло от 1145 кг, двигател Interceptor V8 и максимална скорост над 160 км в час. Крузо вижда боядисаният глинен модел на 18 май 1953 г., който съвпадал отблизо с последния външен вид на автомобила; той дал на разработката „зелена светлина“ през септември, след като го сравнява с текущите европейски тенденции.

За разлика от Corvette, Thunderbird никога не е бил напълно спортен автомобил. Определението на Ford е „личен луксозен автомобил“, а компанията основно създава този пазарен сегмент.

Имало известни трудности при именуването на колата, като сред предложенията са направени от екзотични до нелепи (Hep Cat, Beaver, Detroiter, Runabout, Arcturus, Savile, El Tigre и Coronado). Едно сериозно предложение е Whizzer. Крузо предлага костюм за $250 на всеки, който може да излезе с по-добро име.

Стилистът Олден „Гиб“ Гиберсън представя Thunderbird като част от списъка. Гиберсън никога не е претендирал за наградата, носейки костюм от $95 и допълнителен чифт панталони от Saks Fifth Avenue.

1962 Ford Thunderbird M-Code Landau

1962 Ford Thunderbird M-Code Landau

Според списание „Палм Спрингс“, окончателното име на колата не е дошло от символа на индианците, както може да се очаква, а от изключително ексклузивен жилищен район, който по-късно ще бъде включен към Ранчо Мираж, Калифорния – Thunderbird Heights.

През 1961 г. се появява нов и много по-лек стил Bullet Bird, с остри носове и корабни линии, завършващи с двуцветни джетове с кръгли задни светлини с перки нагоре. Продажбите са били силни, ако не съвсем до рекордни 1960 г., при 73 051 включително 10 516 конвертируеми. Новата по-голяма серия V8 от серия FE (390 в³) е единственият двигател, който е на разположение. Thunderbird е автомобил от класа на Индианаполис от 1961 г. и е изтъкнат на видно място в парка на американския президент Джон Ф. Кенеди, който вероятно е помогнал за назначаването на изпълнителния директор на Ford Робърт Макнамара за министър на отбраната.

През 1962 г. се наблюдава увеличение на производството – 78 011 (включително 9884 конвертируеми) и въвеждане на Thunderbird Sports Roadster. Този модел включва покривна тента, закриваща задната седалка, което ефективно трансформира колата в двуместен модел, както и телени колела на Kelsey-Hayes и специална тапицерия. Независимо от привлекателния си външен вид, с който печели видни клиенти, включително моделът, собственост на Елвис Пресли, неговата непрактичност и висока цена довеждат до лоши продажби. Този тип е на разположение през 1964 г., но са продадени малко.

Ford Thunderbird Convertible 1962

Ford Thunderbird Convertible 1962

През 1962 г. е представен модел Landau, с винилов покрив и симулирани S-барове на задните колони. Това е началото на модата от 60-те/70-те години на миналия век за винилови покривни конструкции, а виниловият покрив е популярна характеристика на Thunderbird за следващите двадесет години.

През 1963 г. броят на произведените автомобили намалява на 63 313. Landau се превръща в модел номер 2 след стандартния с твърд покрив, докато от Limited Edition „Княжество Монако“ Landau модел, персонализиран с табелка, показваща името на собственика и ограничен производствен номер на автомобила, са били ограничени и продадени 2000 единици, Всички те са снабдени със специален бял кожен интериор и розов цвят с покритие от винил с подложки Landau. Само 5913 конвертируеми продукта и 455 Sports Roadsters се продават, което показва спад в популярността им по това време.