Buick Blackhawk 1996
Buick Blackhawk е ретро концепт 2+2 convertible направен от Buick през 1996 г. Неговият грил е на основата на 1939 Buicks и концепткара Buick Y-Job, докато главната част на каросерията се основава на 1948 Buick Roadmaster. Той представлява един hardtop, без дръжки на вратите, и със скрити предни светлини.
Buick Blackhawk не е просто като всички потребителски коли – той е проектиран да се подчертае наследство на Buick с отличителен дизайн и изключителна мощност за специализирана аудитория.
Това е много специален шоу автомобил. При него класическият стил е в съчетание с модерни пропорциии.
Blackhawk е в основата на две плюс две кабриолет с подвижен връх, и тяло, което изглежда като че излязло от края на 1930 или 40-те години. Лицето му е с класическа 1939 Buick решетка, която е с фини вертикални линии, и основната ламарина съчетава елегантните тела на 1941 и 1948 Roadmasters Buick.
Отговорен за създаването на шоу и концептуални автомобили на Buick, както и някои модели специална продукция за последните 15 години, е дизайнерът Добъл. Най-вече е известен с Buick концепции, показани автоматично в Детройт, Лос Анджелис, Чикаго и Ню Йорк.
Генералният мениджър на Buick пък – Роджер Адамс, заявява, че Blackhawk създава „един много интересен отчет за Buick, които винаги са имали силен елемент на мощност и характерен стил и той им напомня за това“.
За престижната марка са характерни още и такива ключови атрибути като комфорт, удобство, сигурност и безопасност. Но през последните няколко години се наблюдава и нов акцент върху по-изразителни коли.
Blackhawk има мощност 463 к.с. при 4600 об./мин. на своя двигател V -8 и ускорение от 0-60 мили в час за само пет секунди.
Двигателят Buick GS Stage III V-8 е куплиран с последната електронно контролирана четиристепенна автоматична трансмисия. Той е с горивен инжекцион и има 510 фута на въртящ момент при 4200 об./мин.
Отговарящият за проекта Добъл взема идеите на пет компании, като накрая се спира на една от четирите концепции, представени от Стивън Пастейнър, бивш дизайнер на Buick, който е собственик на предприятие за проектиране и прототипи, Advanced Technologies Cars, в Рочестър Хилс, Мичиган.
Той е направил голяма проектантска работа по редица концепции на Buick през годините – като Questor, Park Avenue Essence, Signia и XP2000, всички добре познати имена в автомобилната индустрията като коли-мечта. Той също така проектира такива Buicks производства като моделите GS от края на 1960 и Regals от 1970, докато напуска General Motors Design, за да създаде своя собствена компания през 1989 г.
Много от основните компоненти на Blackhawk са ръчна изработка, като конструкция, уникална е от въглеродни влакна отгоре и прибиращата се система, която сгъва върха в багажника (оставяйки малка площ за багаж).
Други характеристики включват напълно независимо окачване, дистанционно влизане без ключ (така че може да отворите вратите, които не разполагат с външни дръжки) и двойни изпускателна триинчови тръби. Blackhawk е оборудван с 18-цолови алуминиеви джанти с пет спици ( стил, подобен на тези по-високия клас Rivieras. Гумите са P295/35R18 отпред и P295/45R18 отзад.
Като акцент, допълващ външния дизайн, е украсата по страните на тялото, която се появява за пръв път при някои ’49 Roadmasters и по-късно става форма в Buicks на 50-те. Има хоризонтална линия, която се извежда по низходяща крива по вратите към основата на предния ръб на задната броня, след това се вдига над задните отвори за колелото. Това е вид, който се появи отново в Cielo 1999 и 2000 LaCrosse концепции, както при проектите на Добле.
„Работил съм по много големи концепции за Buick, но това е номер едно за мен“, казва Добъл, в навечерието на оттеглянето си след 35 години в GM . „ Ние с проекта му създадохме нов облик и наследство.“.