Chrysler/Simca/Talbot Horizon
Horizon е компактен автомобил (или супермини ), разработено от Chrysler Европа и се продава в Европа в периода между февруари 1978 г. и юни 1986 г. в рамките на указателни табели на Chrysler, Simca и Talbot. Деривативни варианти на модела са произведени и пускани на пазара в Съединените щати като Dodge Omni и Plymouth Horizon до 1990 г.
Произвежда се във Финландия, в Поаси – Франция и в Дънсмор, Обединено кралство, като 5 врати хечбек, с преден двигател и предно задвижване. Двигателите са 1118 куб. см двигател I4, 1294 куб. см I4, 1442 куб. см I4 и 1905 куб. см дизел I4.
Предшественик е Simca 1100. Наследник – Peugeot 309.
Horizon е проектиран от Simca, френското поделение на Chrysler в Европа през 1970 г. и въведен през лятото на 1978 г. Той оцеля в различни образи до 1990 г. Във Франция колата е била първоначално продавана под марката Simca, докато на други места в Европа е била първоначално като Chrysler. В резултат на придобиването на Европейската дивизия автомобили на Chrysler от Peugeot през 1978 г., марките Chrysler и Simca бяха свалени и след това колата се продава под марката Talbot във всички свои европейски пазари.
Horizon, или Project C2, както е известно, вътре в Simca е бил предназначен да бъде „световен автомобил“, което означава, че е предназначен за потребителите от двете страни на Атлантическия океан, но в процес на изпълнение на европейските и северноамериканските версии на превозното средство всъщност се оказа, че имат много малко общо помежду си.
Роден в голяма степен от необходимостта от замяна на остарялата Simca 1100 във Франция, Horizon е по същество една съкратена версия на по-големия модел Alpine, като превозното средство с необичайно широка следа за неговата дължина. Отличаващ се с примамлив набор от напречно монтирани, Simca проектирани 1.1, 1.3 и 1.5 л OHV двигатели, 4- степенна скоростна кутия и окачване с бар срещу усукване, Horizon натрупа похвали за своя свеж дизайн, еластична возия, и компетентна работа. Една нова характеристика за момента е монтирането на бордовия компютър. Horizon бе избран за Европейска кола на годината през 1979 г.
Horizon е първият британски построен хечбек с този размер – стартира две години преди Vauxhall Astra, три години преди европейския Ford Escort Mark III и пет години преди Austin Maestro.
Северноамериканските версии на Horizon са били известни като Dodge Omni и Plymouth Horizon.
След разпадането на Chrysler Europe през 1978 г. и неговата продажба на Peugeot, Horizon се ребаджира като Talbot. Horizon е бил първоначално построен в бившия завод Simca във Франция, но от 1980 г. производството се разшири до бившия завод на Chrysler Europe – Райтън, близо до Ковънтри в Англия.
През 1981 г. преразгледани модели бяха въведени с малки подобрения. До тогава обаче, Horizon ставаше все по-неконкурентно способен до конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Kadett/Vauxhall Astra и трето поколение Ford Escort. Нерафинирани OHV двигатели, които са били пренесени от Simca 1100, са били до голяма степен причината, докато корозията на тялото също е сериозен проблем, поне за Series II, като дава кратък експлоатационен живот на много автомобили.
Серията две Horizon стартира през юли 1982 г. имаше 5-степенна скоростна кутия. Броните са боядисани в черно, а задното стъкло е по-ниско, тъй като шелфът е бил повдигнат, за да се увеличи размера на багажника. Някои модели имат електронен LED econometer, които свети с няколко светлини по ръба на скоростомера на циферблата, имаше и LED тахометър на върха на моделите диапазони, който е с наредени зелени, жълти и червени светодиоди и е разположен на върха на кормилната колона .
След това Horizon бе актуализиран през 1985 г., с различен интериор, с тапицерия отново с леки промени по отношение на инструмента и циферблатите и промените целяха да се направи колата да изглежда по- модерно. По-малко цветове боя бяха достъпни и по-малко модели. Много от края на автомобилите , които са били построени между 1985 и 1987 г. , бяха боядисани в ООН – симпатично бледо зелено или сметана. Horizon първоначално са били на разположение в по-авантюристични цветове, включително оранжево.
Поради проблеми с корозията, Horizon сега е рядка гледка.
Фабриката за Saab – Valmet, също направи серия от 2385 коли.
През годините някои ограничени издания бяха 1500 Pullman – върха на моделната гама, 1300 Summertime Special, 1500/1300 Ultra (1985 г.) в цвят сребрист металик – със сив велур интериор с червени кантове и 1500 Silver Fox, който имаше два тона боя – половината сребро, половината синьо металик.