Архив

Monthly Archives: март 2022

Renault ще проучи прехвърлянето на собствеността върху руската част АвтоВАЗ

Renault проучва как да прехвърли мажоритарния си дял в АвтоВАЗ, който прави марката Lada, след като миналата седмица заяви, че ще оцени бъдещето на начинанието

Lada Vesta, произведена от АвтоВАЗ, е най-продаваният автомобил в Русия

Lada Vesta, произвеждана от АвтоВАЗ, е най-продаваният автомобил в Русия

Bloomberg

30 март 2022 г.

Renault обмисля прехвърляне на собствеността върху мажоритарното си руско предприятие АвтоВАЗ на местен инвеститор като начин да напусне страната, според запознати.

Прехвърлянето, което в момента е предпочитаният вариант, ще помогне да се освободи автомобилният производител от правни отговорности към АвтоВАЗ, който произвежда марката Lada, и нейния персонал от 45 000 души, казаха хората, които поискаха да не бъдат назовани, тъй като обсъжданията не са публични.

Този ход е сред опциите на масата, след като преди седмица Renault заяви, че спира индустриалните дейности в страната, без да предостави никакви подробности за това как ще излезе.

Продължение

Как инвазията на Русия в Украйна се отразява на автомобилните производители

Кризата в Украйна предизвика смущения в някои заводи за сглобяване на автомобили и накара компаниите да спрат доставките за Русия

Нахлуването на Русия в Украйна предизвиква вълнообразни ефекти във веригата за доставки на автомобили. Атаката също

Производство на електрическия кросоувър BMW iX в Динголфинг, Германия

Производство на електрическия кросоувър BMW iX в Динголфинг, Германия

така накара компаниите да спрат доставките до Русия или да спрат операциите там.

Renault ще проучи прехвърлянето на собствеността върху руската част АвтоВАЗ, се казва в доклад

Renault обмисля прехвърляне на собствеността върху мажоритарното си руско предприятие АвтоВАЗ на местен инвеститор като начин да напусне страната, според запознати.

Mercedes съкрати производството във водещия немски завод

Mercedes-Benz Group заяви, че нейните германски фабрики работят, въпреки че автомобилният производител е бил принуден да направи някои корекции на смяната в завода си в Зинделфинген, който произвежда флагманските седани S-Class и EQS.

Porsche намали производството в немските фабрики

Porsche отново страда от производствени проблеми поради недостиг на части, включително кабелни снопове, поради войната в Украйна. Автомобилният производител е принуден да съкрати смените си в заводите си в Цуфенхаузен и Лайпциг, Германия. Продължение

Mercedes отново съкращава производството във водещия германски завод

Има недостиг на части от Украйна

Производство на Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ в Зинделфинген

Производство на Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ в Зинделфинген

По  Automobilwoche

БЕРЛИН, 30 март 2022 г. – Mercedes-Benz Group заяви, че нейните заводи в Германия работят, въпреки че автомобилният производител е бил принуден да направи някои корекции на смяната в завода си в завода в Зинделфинген поради прекъсване на веригата за доставки, причинено от инвазията на Русия в Украйна.

Sindelfingen, който произвежда водещите седани на автомобилния производител, S-Class и EQS, заедно с E-Class, продължава да работи въпреки недостига на части, каза говорител на Mercedes на Automotive News Europe в изявление по имейл.

Mercedes отказа да коментира кои отделни моделни линии са били засегнати.

Mercedes държи твърдо на инвестиционните си планове за електромобили въпреки смущенията от войната в Украйна.

Mercedes е в тесен контакт със своите доставчици, за да работи интензивно с тях заедно по решения за осигуряване на вериги за доставки, се казва в изявлението.

Това включва и преместване на производствени обеми на други места на техните доставчици.

„Ситуацията се преоценява ежедневно“, се казва в изявлението. „Високата гъвкавост на инсталациите също ще бъде използвана, за да се избегнат престои колкото е възможно повече.“

Продължение

Toyota Corolla за 2022 г. печели рейтинг IIHS Top Safety Pick+

И двата варианта на Toyota Corolla 2022 са спечелили рейтинга Top Safety Pick+ на ЗастрахователнияAAVF3KG институт за пътна безопасност на САЩ

msn.com/en-us/autos/news

Горещо продаваният малък автомобил на компанията вече беше в списъка за най-добър избор за безопасност, а ревизиите на фаровете, направени през ноември 2021 г., му дадоха желания +.

Квалифицирането за награда Top Safety Pick+ е по-лесно да се каже, отколкото да се направи: отговарящите на условията модели трябва да спечелят „добър“ рейтинг в шест теста за устойчивост на сблъсък и трябва да са на разположение със система за предотвратяване на сблъсък отпред, получила „напреднал“ или „превъзходен“ рейтинг при изпитвания превозно средство-превозно средство и превозно средство-пешеходец. И „добри“ или „приемливи“ фарове трябва да бъдат стандартни в цялата гама, независимо от нивото на оборудване.

Продължение

АВТОВАЗ ще произвежда LADA без електронни компоненти

Делът на вноса на автомобилни компоненти на компанията е около 20%Russian-Government-predicts-shrinkage-in-automotive-electronics-supplies-800x500_c

RusAutoNews, 29 март 2022 г. – Автоваз се готви да пусне на пазара специални версии на моделите Lada Granta, Niva и Vesta, които ще бъдат по-малко засегнати от вносни електронни компоненти, съобщава Autostat.

Largus и Xray не се планират да се променят, тъй като са построени на платформата Renault-Nissan B0 и са обвързани с доставчици на Renault.

Първият модел, който ще влезе на пазара е Granta – без ABS, ESP, въздушни възглавници и аварийната комуникационна система ERA-GLONASS. Освен това моделът ще загуби кислородните си сензори в изпускателната система, спадайки нивото на околната среда от Евро-5 на Евро-2. Блокът за управление на двигателя и неговият фърмуер ще станат по-прости.

Пулът от доставчици на Renault за Granta ще бъде заменен с руски. Делът на вноса на автомобилни компоненти на компанията е около 20%.

Руската инвазия в Украйна може да накара производителите да се колебаят да се върнат

Доставчиците са инвестирали около 600 милиона долара в 38 украински фабрики от 1998 г. насам, в които работят около 60 000 души

Междувременно Русия е водещ доставчик на важни суровини за автомобилните производители, включително паладий, платина, алуминий, чугун и никел

Bloomberg и Reuters, 28 март 2022 г.

Войната вероятно ще ускори европейската тенденция за снабдяване на повече части по-близо до мястото, къдетоdb2022al00024-large-1648395500 се произвеждат превозните средства. Части като кабелни снопове, които са били правени в Украйна и след това поставяни в превозни средства на поточните линии в Германия, например, може вместо това да се произвеждат в страни с ниски заплати, по-близо до Германия – и по-далеч от сферата на влияние на Русия.

Според AlixPartners доставчиците са инвестирали около 600 милиона долара в 38 украински фабрики от 1998 г. насам, в които работят около 60 000 души. Повечето от тези заводи се намират в западната половина на страната.

Междувременно Русия е водещ доставчик на важни суровини за автомобилните производители, включително паладий, платина, алуминий, чугун и никел. Цените на много от тези суровини скочиха през последните седмици поради войната и има опасения дали компаниите ще могат да доставят достатъчно материали от други страни.

Продължение

VW възобновява производството на MEB в Цвикау

Докато ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron (и Sportback), както и Cupra Born се правят отново, поточните линии в главния завод на Skoda в Млада Болеслав продължават да стоят неподвижно

kfz-betrieb.vogel.de, automobilwoche.de (и двете на немски)

28 март 2022 г. – 12:02 ч. 

Производството на моделите MEB в завода на VW в Цвикау започна отново – няколко дни по-рано от планираното.safe_image (3) Производството на MEB SUV Skoda Enyaq в Чехия, от друга страна, ще бъде спряно за малко по-дълго, което също ще се отрази на възможността за поръчка на някои варианти.

Първоначално Volkswagen заяви, че производствените линии няма да бъдат рестартирани до началото на април. Сега това е така почти седмица по-рано, като се планира двусменна работа. Те казаха, че ситуацията с доставките на компоненти се е „подобрила в краткосрочен план“. В Дрезден производството на ID.3 е планирано да започне отново в сряда, 30 март.

„Целта е да доставяме автомобили на клиентите възможно най-бързо“, каза говорител на VW. Не е известно дали определени модели ще бъдат приоритетни.

След избухването на войната в Украйна производството в Цвикау и Дрезден трябваше да бъде спряно много рано, тъй като кабелни снопове от завода Leoni в Западна Украйна вече не можеха да се доставят. Прекъсването на производството се отразява и на пускането на пазара на ID.5, което VW отложи неотдавна.

Продължение

Автоваз Груп има за цел да адаптира производството към новите обстоятелства

Компанията подготвя специални версии на някои модели Lada, които ще бъдат по-малко засегнати отsafe_image (2) вносни компоненти

RusAutoNews.- Автоваз Груп официално обяви текущата си позиция, след като Renault Group обяви спирането на индустриалните дейности в Русия.

„По отношение на последното изявление на Renault Group, ръководството на Групата Автоваз следи отблизо ситуацията и поддържа контакт с федералните и регионалните власти, както и с акционерите“, се казва в съобщението на Автоваз.

Както беше съобщено по-рано, автомобилният производител пренасрочи летния престой за април: „През последните седмици бяха взети всички възможни мерки, за да се гарантира запазването на работните места на нашите 40 800 служители. По-конкретно, ние решихме да пренасрочим летния престой за 4-24 април 2022 г. и ще направим всичко възможно да използваме този период, за да възстановим нашата верига за доставки“, се обяснява в прессъобщението.

Според изявлението компанията подготвя специални версии на някои модели Lada, които ще бъдат по-малко засегнати от вносни компоненти. Тези модели постепенно ще станат достъпни на пазара през следващите месеци.

КАМАЗ ще предлага на купувачите камиони клас Евро-2

Компанията се насочва към работа с алтернативни руски доставчициRussian-truck-park-KAMAZ-1-800x500_c

RusAutoNews – От април 2022 г. Камаз ще предлага на своите дилъри камиони поколение K3 с двигатели от емисионен клас Евро-2. Представител на компанията потвърди подобни планове пред вестник „Ведомости“. В същото време все още е невъзможно да се регистрира такова оборудване в Русия.

Камаз все още произвежда камиони от екоклас Евро-2, но на малки партиди. Това са предимно „превозни средства с двойна употреба“, както и експортни доставки за африкански и латиноамерикански страни. През 2021 г. са произведени около 1500 такива превозни средства. От друга страна Камаз е произвел общо 44 136 камиона през 2021 г.

Междувременно, въпреки спирането на доставките на вносни компоненти, Камаз продължава да произвежда камиони от поколението K4 и K5. Автомобилите Kamaz от новата моделна гама са търсени на руския пазар и доставката им до дилърската мрежа продължава, но запасът от компоненти все още е ограничаващ фактор в производството. Ето защо днес основните усилия на компанията са насочени към локализиране на вносни компоненти и работа с алтернативни руски доставчици.

Русия може да национализира активите на автопроизводители, тъй като инвазията в Украйна продължава

Окабеляването, необходимо за EV, се произвежда в Украйна, а атаката на Русия срещу страната създаде други проблеми за веригата за доставки на автомобилната индустрия

Президентът Владимир Путин обмисля национализирането на производствените заводи и други активи, които световните автомобилни производители имат в Русия, както съобщиха Automotive News и други

caranddriver.com

27 МАРТ 2022 г.

След почти две години проблеми с веригата за доставки, инвазията на Русия в Украйна причинява повече проблеми на автомобилните производители в Европа в допълнение към ужасните човешки жертви, които инвазията нанася.

VW I.D.5 в производство в Германия

VW I.D.5 в производство в Германия

Оказва се, че Украйна доставя много кабелни снопове и сега пускането на пазара на VW ID.5 EV (на снимката по-горе) се отлага поради недостиг.

Renault, който контролира най-големия автомобилен производител в Русия, спря дейността си в страната преди седмица, което отново доведе до въпроси дали руското правителство просто ще поеме контрола върху фабриките и други активи, от които западните автомобилни производители се отдалечават.

Руската инвазия в Украйна продължава да нарушава живота извън активните райони на бойни действия. В автомобилния свят европейските автомобилни производители са принудени да намалят производството или дори да забавят новите модели, защото, както всички научихме толкова добре през последните две години, функциониращите вериги за доставки не са точно даденост.

Когато инвазията започна, фактът, че Украйна доставя голямо количество кабелни снопове на европейските автомобилни производители, изведнъж стана важен. Volkswagen заяви миналата седмица, че ще отложи пускането на ID.5 с един месец, защото не може да получи достатъчно снопове, за да изпрати демонстрационни автомобили до дилъри в Германия. ID.5 е SUV „купе“ версия на ID.4 и трябваше да бъде пусната в Европа през април. Стартирането е планирано да се случи през първата седмица на май, каза говорител на VW за Automotive News. Това е, ако могат да бъдат закупени достатъчно кабелни снопове.

Продължение