Mercedes отново съкращава производството във водещия германски завод
Има недостиг на части от Украйна
По Automobilwoche
БЕРЛИН, 30 март 2022 г. – Mercedes-Benz Group заяви, че нейните заводи в Германия работят, въпреки че автомобилният производител е бил принуден да направи някои корекции на смяната в завода си в завода в Зинделфинген поради прекъсване на веригата за доставки, причинено от инвазията на Русия в Украйна.
Sindelfingen, който произвежда водещите седани на автомобилния производител, S-Class и EQS, заедно с E-Class, продължава да работи въпреки недостига на части, каза говорител на Mercedes на Automotive News Europe в изявление по имейл.
Mercedes отказа да коментира кои отделни моделни линии са били засегнати.
Mercedes държи твърдо на инвестиционните си планове за електромобили въпреки смущенията от войната в Украйна.
Mercedes е в тесен контакт със своите доставчици, за да работи интензивно с тях заедно по решения за осигуряване на вериги за доставки, се казва в изявлението.
Това включва и преместване на производствени обеми на други места на техните доставчици.
„Ситуацията се преоценява ежедневно“, се казва в изявлението. „Високата гъвкавост на инсталациите също ще бъде използвана, за да се избегнат престои колкото е възможно повече.“
Досега автомобилният производител е преодолял тесните места в доставките на кабелни снопове и други части относително гладко.
Неговите немски заводи в Ращат и Бремен работят до голяма степен без проблеми тази седмица, според доклад на Automotive News, филиал на Automobilwoche.
Подобно на своите конкуренти BMW и Volkswagen, Mercedes доставя основно кабелни снопове от доставчици в украинските заводи, включително Leoni.
В Leoni работят около 7000 души в две производствени бази в Украйна, които в момента работят при изключително трудни условия.
Доставчикът увеличава производството на кабелни снопове в двата си завода в Украйна – с работници, работещи при нощен полицейски час и риск от ракетни атаки.
От началото на войната е постигнато само 40 процента от обичайното производство, според доклада на Automobilwoche.
„Сега очакваме да можем да използваме около 60 до 70 процента от капацитета си от Украйна отново с двусменената система“, каза наскоро главният изпълнителен директор на Leoni Алдо Кампер пред изданието.
Капацитетите се пренасочват и към други заводи в Румъния, Сърбия или Северна Африка, каза той.