Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

GAZ 21 Volga

 

gaz-volga-m21-russia-3„Волга“ е съветска и руска марка коли, ползвана на времето от висшата номенклатура.GAZ-M-21_'Volga'_(3rd_series)
По държавна поръчка три прототипа са представени през 1954 г. На два от тях има автоматична скоростна кутия – от този тип са пуснати по-късно само 700 броя. Първият автомобил на „ГАЗ” с името „Волга М-21” е представен през 1956 г. Характерна за него е голямата лайстна пред радиатора, прекъсната по средата от хромирана плочка, върху която има релеф на звезда, заменена след това от решетка с 10 и по-късно – с 16 отвора. Променят се броните и мигачите, усъвършенстват се и др. детайли.1962-m22-4door-station-wagon-14
Дизайнът се оказва удачен. Конструкторите Борисов, Соловьов, Невзоров, Еварт, Лапшин и Мокеев намират успешен компромис между европейската и американската конструкторски школи. Колата има двукръгова спирачна система и интересна система на смазване. Печели „Гран При” на автосалона в Брюксел през 1958 г. Автомобилът се продава на частни лица само „на черно” или със специално разрешение, както в Съветския съюз, така и в България. Цената през 1961 г. е 5100 рубли.
gaz 21Автомобилът е дълъг 4830 мм, широк – 1800 мм и висок – 1620 мм, при база 2700 мм. Теглото е 1,45 т. По-късно има подобрен външен вид. Отворите на радиаторната решетка от 16 стават 36. Еленчето на капака отпред отпада. По-различна става емблемата на задния капак. Облегалката на предната седалка вече се регулира. Двигателят е от 2445 куб. см, с мощност 75 к. с., по-късно 90. Скоростната кутия е 3-степенна, със синхронизатор плюс задна предавка. „Комбито” е по-тежко, но с по-голяма товароносимост. Не се продава на частни лица.GAZ-21_'Volga'_(rear_view)
През 1960 – 1962 г. се монтира и английският дизелов двигател Perkins от 43 к. с., а до 1968 г. – двигател на Rover от 65 к. с. Поръчкова е и скоростната кутия на Peugeot. През 1962 г. има и известно количество коли с мотор V8 от „Чайка” (160 к.с.), наречени „ГАЗ-23” – общо 603 броя. Всички те са ползвани за патрулни коли на КГБ. Днес няма запазени екземпляри от тях.
Следващият модел – „ГАЗ Волга М-24”, се произвеждаше от 1968 г. След няколко модела производството се закри през 2005 г. На 25 юли 2008 г. се пусна възродената Volga – с модела й Siber. Използваше платформа на Chrysler LLC. Производството спря през 2010 г.