Peugeot iOn
Производител е Peugeot Франция. Това е Electric Car. Производството започна през 2010 г. В Euro NCAP (2011) резултатът беше 4 звезди.
Доколкото фирмата е реалистична относно потенциала на електрическите автомобили (оценявайки пазарния дял в ЕС от четири до пет процента до 2020 г.), тя се надяваше да продаде около 50 000 iOns до 2015 г.
IOn предлага всички основни неща, които търсите в градска кола. Автомобилчето е с дължина 3474 мм, ширина 1475 мм, височина 1608 мм и база 2550 мм. Масата е 1120 кг.
Проектът е на Mitsubishi Motors Corporation с монтаж в Mizushima, Япония. Моделът е едно и също семейство със Citroën C-Zero и Mitsubishi I-MiEV.
Автомобилът е допълнително укрепване на партньорството на PSA Group с Mitsubishi, започнало преди години със съвместния дизайн на Outlander SUV-C-Crosser-4007.
Представянето на малкото електрическо Peugeot е на автомобилното изложение в Париж през есента на 2010: първоначално Peugeot Ion беше предвидено само за ползване под наем: не можеше да се купи. Но в началото на 2011 г. моделът започна да се появява в списъците на специализирани списания и в рамките на Peugeot започна началото на редовното производство, с цена от 35 960 евро.
Колата има, като двете си сестри, форма на яйце с MPV линия. Фаровете са капковидни, позиционирани на височина, а стъклото е много широко, така че да позволи видимост. Предната част също въвежда новото перлено лого, което френската компания е решила да запази за своите модели с нулеви емисии.
Вътрешно, моделът е с четири места и багажникът със сигурност не е силната му точка. Но колата е с много богат набор системи – ABS, ESP, тракшън контрол, 6 въздушни възглавници, електрически стъкла, климатик, лети джанти, фарове за мъгла, стерео с CD и USB четец гнездо, Bluetooth хендсфри комплект, диванът се дели и кормилното е с променлива честота на въртене като функция на скоростта.
Ion е моторно превозно средство, с електричество и има двигател с постоянни магнити, който произвежда 47 кВт или 64 к.с. при 3000-6000 об / мин. Той е в задната част и действа на задните колела. В този аспект Peugeot Ion е първият със задвижване на задните колела на новото хилядолетие, и първата кола на френската фирма от този род след почти двадесет години (последният модел е 505, производство през 1992 г.).
Двигателят се захранва от най-новото поколение на литиево-йонни батерии, поставени в центъра на превозното средство и се състоят от 88 клетки с 50 Ah.
За презареждане на батериите трябва да приложи специален кабел към контакта на 220 V. А зареждане до 100% се изискват 6 часа, но може да достигне до 30% от зареждането в рамките на половин час.
Колата е много лесна за използване, тъй като се кара като нормален градски автомобил, индикаторът на горивото се замества от индикатор за зареждане. Освен това, характеристиките на електрическия двигател, прави излишно присъствието на скоростна кутия.
Що се отнася до максималната скорост, производителят декларира пик от 130 км в час с ускорение от 0 до 100 км в час за 15,9 сек.
Автомобилът е награден вече с Grand Prix Auto Environnement 2010 и със „Златен волан” от Autobild.
Първите няколко автомобила бяха пуснати за движение от кмета на Ница. У нас, Йорданка Фандъкова – кмет на София, също връчи ключовете на първите три и сега вече доста автомобили от модела се движат у нас.