Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Citroen C-Cactus 2007

Citroen C-Cactus концепцията – 2007 г.,  е проектиран да бъде благоприятен за околната среда – хечбек с C_cactus_2_34frontвесел, атрактивен стил.

C-Cactus е направен от рециклирани материали. Оборудван с хибридно дизелово/електрическо задвижване той е предназначен да се продава на същата цена като входното ниво на Citroen C4, от който C-Cactus е заимствал платформата.

В екстериора на Citroen C-Cactus се характеризира със заоблени форми и извити линии. Те започват в предната част, където фаровете, отворите на решетката и и емблемата са заоблени и поставена в извита форма.  Склоновете на простата закръглена форма се подчертават от небоядисани врати, които се открояват от боядисани тялото, но и допълват профила. Големите 21″ джанти също така разполагат със заоблени спици. В задната част на C-Cactus задните светлини, централната емблема и наклоненото задно стъкло продължават стайлинга на предната част.

Във вътрешността на Citroen C-Cactus с опростени заоблени форми могат да се открият интересни функции. Ключът за запалване е преносим MP3 плейър с едно докосване на екрана. Когато е включен в неподвижната главина на волана, той е познат от превозното средство, което може след това да се стартира. Воланът включва голямо разнообразие от функции. В допълнение към обичайния  контрол , който също така включва измерване на скоростта, той има необичаен дизайн. Цифрите, поставени в релеф около главината, се въртят според скоростта и са позиционирани по отношение на фиксирана точка.

Citroen-C-Cactus-2-lgCitroen C-Cactus е екологично  превозно средство не само като източник на енергия, но също така и при неговото изграждане. C-Cactus е направен от няколко части, като възможно по-малко части означава също по-малки количества суровини. Освен това, значителен брой на използваните материали се рециклират. Предното стъкло и прозорците са направени от рециклируемо стъкло, гумите са годни за рециклиране, както е стоманата, използвана за панелите на вратите. Вратата е метална небоядисана и нелакирана, но е била третирана за корозия.

Подобно на растението, от което получава името си, C-Cactus е пестелив по отношение на потреблението, като се използват само 3,4 литра на 100 км. Това се постига с използването на малък двигател 70 к. с. дизел и 30 к. с. електрически мотор, който работи съвместно за градска употреба при  режим с нулеви емисии и осигурява тиха, изцяло електрическа операция. По време на по-бързи пътувания, или които изискват следващо ускоряване и намаляване на скоростта, хибридната система ограничава разхода на гориво с помощта на двете форми на мощност.