НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Buick

39.buickДейвид Дънбар Буик е шотландец, който се установява в Детройт, където се заема с производство на оловни елементи. Той открива важен процес за обработка на порцелан за обзавеждане на бани. Неговото откритие е важно за индустрията, особено за изработването на продукти за кухни и бани и Буик получава от своите патенти много пари – повече от $ 100 000. Той използва тези пари за откриването на Buick Auto Vim and Power Company, от която през 1903 г. е формирана Buick Motor Company. Първият си автомобил Буик конструира  през 1901 г. заедно със сина си и го продава на познат за $ 300.

Буик има малък успех с колите си и продава компанията си на Джеймс Уитинг през 1904 г. Президент на новата фирма е Уилям Крапо Дюрант. Буик не харесва това, че може да участва само в заседанията на борда на директорите, престава да се занимава с фирмата и през 1906 г. напуска. Дюрант прави Buick печеливш, присъединява към него Maxwell-Briscoe и Reo, и на тази основа създава на 16 септември 1908 г. Generаl Motors.

По време на Първата световна война компанията прави артилерийски снаряди и медицински фургони. Настъпват промени в автомобилите на марката, които вече са с 8-цилиндрови V-образни двигатели. През 1937 г. от конвейера слиза първият Roadmaster. Тогава на емблемата се появява шотладнски щит.

Buick се появява на пазар отново след Втората световна война с предвоенните си модели през 1946 г. Компанията се обляга на успешния си модел от 1942 г. През 1946 г. тя продава 156 000 коли, които през 1951 г. нарастват на 404 675. Buick Roadmaster 1948 е най-скъпият автомобил на марката на времето, чийто кабриолет струва $ 2837. Осемцилиндровият двигател от 5249 куб. см има мощност 145 к.с. при 3600 об./мин. За пръв път се появява автоматична скоростна кутия.

Старият мотор е сменен през 1953 г. с нов V8, който е инсталиран на „буиковете” през 1953 – 1954 г. Две години по-късно компанията вече е трета в САЩ с продажби от 781 296 коли. На 5 април същата година от заводите излиза 5-милионният „буик” и 3,5-милионният след войната.

През 1957 г. е обявен моделът Century, от който са направени 65 964 бройки. Моторът е от 253 к.с. при 4400 об./мин. През 1959 г. на емблемата се появяват още два щита и стават общо три.

Buick представя компактен автомобил през 1961 г. Този Buick Special има 3,5-литров алуминиев мотор V8, който също се поставя на Oldsmobile и се ползва по-късно от модерните Rover. Компанията се връща към чугунения V6 от 1962 г. От модела са произведени 110 790 коли само през тази година.

През 2009 г. беше извършена реорганизация на бранда и той вече включва общи неща с други марки на компанията-майка.

Изцяло новият седан Regal, на основата на европейския  Opel Insignia, беше представен за 2011 моделна година. След шест години, през юни 2011 г., беше прекратено пускането на пълноразмерния седан  Lucerne. След няколко месеца към гамата се добави компактният изцяло нов 2012 Verano.Представителният Regal GS официално стана първият на марката след 20 години с механична скоростна кутия и турбокомпресор. Брандът навлезе в територията на хибридите с технологията eAssist при 2012 LaCrosse и Regal. През януари 2012 г. в Детройт беше показан мини кросоувърът Encore. За 2013 г. гамата за американския пазар включва и

Verano, Regal – средноразмерен спортен седан, LaCrosse и луксозния крооувър Enclave. Според  говорителя на  GM, Buick е премиум-марка във входното луксозно ниво, която се конкурира с  Acura, Lexus и Volvo