Архив

Lancia Fulvia

Моделът е в производство през 1963-1976 г. Дизайнер е Пиеро Кастанеро в Centro Stile Lancia (Sedan и Lancia_Fulvia-berlina_Front-viewCoupe) и Ерколе Спада на Zagato (Sport). Двигателят е отпред, задвижващи са предните колела.

Lancia Fulvia (Tipo 818) е италианска кола, въведена на автомобилното изложение в Женева през 1963 г. от Lancia. Моделите Fulvia са забележителни за тяхната роля в историята на коли за състезания, включително спечелването на Международния рали шампионат през през 1972 г.

Fulvia се предлага в три варианта:  Berlina  (4 седан ), Coupe  и  Спорт.

Berlina е компактен седан с четири врати. Въведена е през 1963 г. с 1098 куб.см. двигател с мощност 58 к.с. при 5800 об./мин. Berlina 2С е актуализирана – стартира края на 1963 с 71 к.с. двигател, оборудван с двойни карбуратора Solex. Berlina GT е въведена през 1967 г. с 1216 или 1231 куб.см двигател от 80 к.с. при 6000 об./мин. и 1199 куб.см. 79 к.с. за Гърция. GTE идва през 1968 г. с нов 1298 куб.см. двигател с 87 к.с. при 6000 об. Освен спирачките, че са подобрени, те са със серво.

Lancia_Fulvia-berlina_Rear-viewBerlina S2 идва през 1970 г. с 1298 куб.см. двигател и 5- степенна скоростна кутия. По-големите спирачни апарати са Girling.

Салонът Fulvia бе актуализиран за 1969 г. с 20 мм по-дълго междуосие, нов стил, интериор и осъвременяване.

Coupe – A е с две врати въведена през 1965 г., проектирана в къща от Пиеро Кастанеро, използва 150 мм по-кратко междуосие и големия ( 1216 куб.см) или 1231 куб.см. двигател с мощност 80 к.с. при 6000 об. Coupe HF – A идва по-късно през 1965 г., снабдено с настроена версия на 1216 куб.см двигател с мощност 88 к.с. при 6000 об./мин. – с алуминиев преден капак, врати и капак на двигателя, и прозорци с плексиглас отстрани и отзад. Rallye 1,3 HF е актуализирана HF с нов 1298-кубиков двигател с 101 к.с. при 6400 об./мин. Освен това има Rallye 1.3 – с 87 к.с., Rallye 1.3S – с нов 1298 куб.см. 92 к.с. и Rallye 1,6 HF – еволюцията на Rallye 1,3 HF 1584 куб.см. с двигател с мощност 115 к.с. при 6000 об. Други промени включват отрицателен наклон на геометрия на предното окачване, с леки 13 инчови алуминиеви джанти 6J, и с близко съотношение 5 степенна скоростна кутия.

Rallye 1,6 HF вариант 1016 е познат още като Fanalone – най-мощна Fulvia с 1584 куб.см. двигател с мощност до 132 к.с. Това е версия , използвана от рали екипа до 1974 г., когато той е заместен от Stratos HF в конкуренцията. Има още няколко версии на купето.

Има и 2-местно спортно купе на Zagato с няколко варианта – Sport 1.3s – с 1298 куб.см. и двигател 92 к.с.,Lancia_Fulvia-Coupé-HF_Front-view Sport 1.3s втора серия – актуализирана Sport 1.3 с 5 степенна скоростна кутия, Sport 1600 – актуализирана Sport с 1584 куб.см. двигател с мощност 115 к.с. и др. Тази версия има електрически предни прозорци и е най-бързата производствена Fulvia – с максимална скорост от 190 км в час.

Окачването на модела отпред е независимо на носачи, а отзад на лъч ос с Panhard прът и листови ресори. Четирите колела са с Dunlop дискови спирачки. С въвеждането на втора Series през 1970 г. спирачките са подобрени с по-големи спирачни апарати Girling и серво.