Архив

Peugeot Instinct 2017

Instinct, който Peugeot представи на салона в Женева 2017, е един от най-добрите примери на поразяващи концептуални 2017_peugeot_instinct_concept_15автомобили. За този автомобил дизайнерите са избрали каросерия shooting brake.

Концепцията Instinct е била проектирана с мисъл за аеродинамичната ефикасност. Странични огледала няма, те за заменени от камери. Камери са монтирани и в LED фаровете, като целта им е да сканират пътя пред автомобила и да изпращат събраната информация към многото системи за сигурност и подпомагане на управлението. Управлението може да бъде изцяло автономно, стига водачът да има нещо по-важно за вършене.

peugeot_instinct_01Споменавайки фаровете и дневните светлини трябва да отбележим, че това е една от най-впечатляващите характеристики в целия дизайн, като  може  да очакваме тази концепция да бъде прехвърлена и към серийните модели на Peugeot.

Традиционните В-колони отсъстват, а „самоубийствените” врати са така монтирани, че в профил почти не си личи обичайната фуга между тях. Липсват и традиционните дръжки.

Интериорът е също толкова изчистен и футуристичен, колкото е и екстериорът. От снимката става ясно, че воланът е подвижен и в автономен (“Autonomous”) режим се скрива в Peugeot-Instinct_Concept-2017-1600-0bарматурното табло. Вторият режим е „Drive”. Над него е 9,7-инчово приборно табло, а пред пътника отпред също има огромен сензорен екран. Нещо подобно е разположено и върху тунела между двете седалки. От Peugeot отбелязват, че конструкцията на седалките е взаимствана от аеронавтиката, като индивидуални настройки могат да се правят по облегалката, седалищната част и подглавника.

Друга интересна характеристика е т. нар. “chatbot” , която Peugeot описва като „персонален асистент, управляван с гласови команди”, които могат да се издават от всички пътници в купето.

Относно задвижването се знае, че Instinct разчита на plug-in хибридна конфигурация, генерираща комбинирана мощност от 300 к.с.