Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Представена през 1974 г. като Alfa Romeo Alfetta GT, първоначално е налична само с 1,8-литровата (1779cc) версия на Alfa Alfa_Romeo-Alfetta_GTV_2.0-1976-1024-03DOHC. За 1976 г., с окончателното прекратяване на по-ранните купета 105 серия 1.3 и 1.6 литра (GT 1300 Junior и GT 1600 Junior) и 2.0 литровите 105 серия 2000 GTV, Alfetta GT се превръща в гама, налична и с 1.6 литра ( 1570cc) и 2.0 литрови (1962cc) версии на същия двигател като Alfetta GT 1.6, Alfetta GT 1.8 и Alfa Romeo Alfetta GTV 2000. Обозначението GTV първоначално беше запазено за горната версия от 2.0 литра.

През 1979 г. някои малки ревизии, включително ревизиран двигател с нови профили на разпределителния вал и промяна на механично и вакуумно запалване, видяха, че 2,0 литра е препроектиран на Alfa Romeo Alfetta GTV 2000L. Autodelta също така произведе модел с турбокомпресор с ограничено издание, наречен Turbodelta, за хомологация на FIA Group 4. Тази версия използва KKK турбо, което избута мощността до 129 к.с. Автомобилът също получи модифицирано оформление на окачването.

През 1981 г. Alfa Romeo Alfetta GTV получава рестайлинг, със сиви пластмасови брони и всички матово-черни тапицерии, заместващи ярка неръждаема стомана, версиите от 1,6 и 1,8 литра са прекратени, а Alfetta 2000 GTV се превръща в базовия модел купе като Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0. Името на Alfetta беше отпаднало, но двулитровото купе запази типовото си обозначение от 11636 за ляво задвижване и 11637 за дясно задвижване. 15-цолови алуминиеви джанти вече бяха стандартни за разлика от по-ранните 14-инчови пресовани стомани на автомобила или по избор 14-инчова сплав.

По-късно същата година е пусната Alfa Romeo Alfetta GTV 6, версия на GTV с двигателя SOHC V6 2.5 L от луксозния седан Alfa Romeo Alfa 6. В резултат на това капакът отпред получи издутина, за да побере горната част на всмукването и се превърна в най-изразената му характеристика.

Alfa_Romeo-Alfetta_GTV_2.0-1976-wallpaperС инжектирането на гориво Bosch вместо шестте карбуратори Dellorto в ранната инсталация на Alfa 6 V6 беше много по-лесен за стартиране и запази състоянието си на настройка много по-добре. V6 получи възторжени отзиви от моторната преса, която по-рано ламбираше същия двигател в Alfa 6 заради проблеми с карбуратора. Той намери истинския си дом в Alfa Romeo Alfetta GTV 6, където може да се разположи по-добре, отколкото в по-малко спортния седан Alfa 6, включително спечелвайки Европейското първенство за туристически автомобили безпрецедентни четири години поред (1982-85), британското Touring Шампионат за автомобили през 1983 г. в ръцете на Анди Рууз, както и много други състезания и рали състезания. Инсталацията за впръскване на гориво в крайна сметка го превърна във втората серия на Alfa 6. Alfa Romeo Alfetta GTV премина през редица ревизии, включително нови предавки и актуализиран интериор през 1984 г.

Alfetta GT и GTV Racing Versions от Autodelta

Състезателните версии на Alfetta GT и GTV са създадени от Autodelta, първоначално с двигателя с нормален аспиратор от по-ранния GTAm състезателен, базиран на купето от серия 105, за хомологация под група FIA 2. Под тази форма те бяха събрани с умерен успех през 1975 г., спечелване на ралитата на Елба и Коста Брава като цяло, както и спечелване на категория Група 2 в турнира на Корсика на Световния рали шампион.

На следващата година Autodelta насочи фокуса си към състезателните вериги на Alfettas, които спечелиха под 2,5-литровия дивизион от група 2 на Европейското първенство за туристически автомобили, като спечелиха забележително второ място като цяло в състезанието за 24 часа в Spa-Francorchamps, както и на обща победа в състезанието ETC във Валелунга. Въпреки подобни резултати, усилията на Autodelta с група 2 Alfetta бяха позорни и завършиха преждевременно. На единично рали в края на сезон 1975 г. Autodelta също така събра Alfa Romeo Alfetta GTV с 3,0 литров V8 двигател, извлечен от 2,6 литровия V8 на купето на Alfa Romeo Montreal и споделящ същото механично впръскване на гориво от Spica. Беше предложено да се произведат 400 пътни версии на този модел за хомологация, но този план също беше изоставен.

През 1980 г. Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta вече е хомологизиран в група 4 на FIA, тъй като е бил създаден необходимия брой производствени автомобили.