BMW New Class
BMW нов клас (на немски: Neue Klasse) са модели от ново поколение – купета и седани, произвеждани от баварския концерн в периода 1962-1976 г., започнали с 1500 и завършили с 2002 през 1977 г. Jези автомобили привличат ентусиастите и правят мараката любима но мнозина.
BMW 1500 се пуска до 1966 г. в 23 807 бройки. Двигателят е 1.5L I4. Триобемният монокок тип седан е с четири врати. Колата има и нов 4-цилиндров мотор., който продължава да се монтира в последващите BMW 316/318 до 1988 г. Той е наклонен на 30 градуса, за да се намали височината на капака. Работи вече без вибрации и при 6000 об./мин. Мощността е 80 к. с. и дава възможност за ускорение до 100 за 15 сек. BMW 1500 е заменен през 1964 г. от BMW 1600, но продължава да се продава.
BMW 1800 се пуска през 1964 -1971г. Мощността на по-големия по обем двигател е вече 90 к. с., ъпргерeйдвана версия е от 110 с двойни карбуратори Solex PhH, а състезателната 1800 TI / SA е въведена през 1964 г. с два Вебер DCOE-45 карбуратора и със 130 к.с. През 1966 г. има вече опция автоматично предаване.
BMW 1600 се произвежда през 1964-1968 г. – седан с двигател 1573 куб.см и 85 к.с. Въвежда се серията 02. 1602 се показва на автоизложение през 1966 г. и има мощност вече 96 к. с.
BMW 2000C/CS е купе с 2 врати, производство 1966-1975 г. Отличава се с модерен стил на купето на Karmann и луксозен интериор, 100 к.с. и един карбуратор при 2000C и 120 к.с. – двойна карбураторни при 2000CS. При първата версия е възможна автоматична скоростна кутия. Предната част на купето е напълно променена през 1969 г. с въвеждането на 2800CS.
BMW 2000 е седан с 4 врати и се прави през 1966-1972 г. Мощността на двигателя е 100 к. с. Фаровете са правоъгълни, изменят се и задните светлини, които стават по-широкоплощни. За американския пазар се прави с две двойки кръгли фарове.
В тест от 1967 г., Road&Track сочи, че 2000 седан е „най-добрият 2-литров седан на пазара“. Ti lux произвежда 135 к.с. и 167 Нм. Накрая 2000 tii е първият модел на марката с инжекцион. Били са направи 1922 бройки от него.
BMW 2002 се прави като седан с 2 врати или лифтбек с три от 1968 г. до 1976 г. Това е един от най-известните модели на марката. Неговата популярност циментира имиджа на BMW при компактните спортни седани и служи като предшественик на BMW Серия 3.
1990 кубиковия двигател произвежда 108 к.с. при 2002, и 130 к.с. при 2002 tii, предлагащ максимална скорост от 185 км в час. 2002 ti с два solex PhH 40 карбуратора дава 120 к.с. 2002 ti е много успешна в състезания и Ханс Щук печели 24-часовото състезание на Нюрбургринг през 1970 г. 2002 Turbo стартира на автомобилното изложение във Франкфурт през 1973 г.Това е първото турбо в Европа и дава 170 к. с. мощност.
С три врати 2002 Touring е също на разположение. Touring не е комби, прилича на модерен хечбек. BMW предлага модел Touring отново в края на 1980 г., със Series 3. Кабрио версия е произведена в малки количества от Baur. Идват и 1502, и 1802. Първият е с дефорсиран двигател 1,6 L. Той се продава само в Европа от 1975 до 1977 г.
(Източник: Вернер Осуалд, Deutsche Аuto 1945-1991, том 4 Motorbuch Verlag, Щутгарт 2001 ISBN 3-613-02131-5, стр. 171/195)