Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Porsche 911

Porsche 911 е емблематичен автомобил на марката Porsche.Porsche_911E_ca_1969
Сега компанията, станала акционерно дружество, продължава да усъвършенства ползващия се с успех модел. Увеличават се кубатурата и мощността на двигателя. Най-мощният и най-бързият в тази серия е 911 Turbo с пълно задвижване.
Моторът на този модел, както при „Бръмбара”, се разполага отзад, извън междуосието. В процеса на разработка на 911 се появяват няколко почти непознати фирмени прототипа. Буци завършва Waldorf School в Щутгарт, записва индустриален дизайн в Улм – Германия. През 1957 г. започва практика във фамилната компания в под ръководството на дизайнера Ервин Коменда. Целта на новия модел, който става икона, е предлагане на по-широко пространство в кабината от предишния 356 и повече комфорт. Кодовото има е 901, като се подменя на 911 след Франкфуртския автосалон, за да се избегне приетото от Peugeot номериране с 0 по средата на цифрите – запазена марка на французите. Буци поставя ударението на промяна на междуосието, увеличаване на мощността и ново окачване. След оттеглянето на Коменда от кооперацията, Порше възглага рисунките по формата на каросерията на каросерийния производител Reutter.
Porsche911_1500Както е добре известно 911 официално дебютира през есента на 1963 г. на автосалона във Франкфурт. Няколко месеца по-рано компанията завършва четири идентични модела на новото спортно купе, които са обозначени като Porsche 901 (един от тях е запазен до днес). Това е първия случай, в който компанията представя изцяло нов модел. Производството на 911 започва през 1964 г.
Carrera 1965 г. получава двигател със система на смазване „сух картер” и по две свещи на цилиндър, с колянов вал на ролкови лагери и два разпределителни вала на цилиндър, привеждани в движение от сложна система от коничен шестостен. Този шестцилиндров механизъм с хоризонтално разположени цилиндри и въздушно охлаждане, един юмручен вал на всеки ред цилиндри и непривично здрав колянов вал, достига мощност 130 к.с. Малчуганът 911 става родоначалник на цял моделен ред, популярен и до днес. Мощността варира от 140 до 260 к.с.
Версията 911SC Coupe Safari с мощност 250 к. с. печели през 1978 г. 2 и 4 място в „Източно Африканското Рали Сафари”.
Сега се пускат нови версии на модела.