Архив

Messerschmitt KR200

Messerschmitt KR200 е в производство през 1956-1964 г., с приблизително направени 40 000. Той е Class 1955_Messerschmitt_KR200Microcar, категория балон – отгоре купе, кабриолет, или роудстър; две места в тандем. Двигателят е Fichtel&Sachs двутактов едноцилиндров, използваем и в двете посоки на въртенето на коляновия вал. Има четири скорости напред или назад (в зависимост от въртенето на двигателя), последователно, несинхронизирани. Междуосието е от 209,9 см, при дължина на купето 281,9 см, ширина – 121,9 см и височина 119,9 см. Собственото тегло е 229,5 кг. Дизайнер е Фриц Фенд.

Messerschmitt KR200  или Kabinenroller (Cabin Scooter), е кола с три колела балон, проектирана от инженера на въздухоплавателни средства Фенд и произвеждана в завода на немския производител на самолети Messerschmitt.

MesserschmittKR200-openНа Messerschmitt  временно не е позволено да произвежда самолети и обръща своите ресурси  за производството на други стоки. През 1952 г., Фенд дава на Messerschmitt идеята за производство на малки моторни превозни средства. Те са въз основа на неговата Fend инвалидна количка Flitzer.

Първата му кола, влезла в серийно производство в завода Messerschmitt от Регенсбург, е KR175. Названието Kabinenroller означава „скутер с кабина“. Въпреки че името Messerschmitt и отличителните му знаци са били използвани за автомобилите, учредено е отделно дружество – Regensburger Stahl – UND Metallbau GmbH, създадено да произвежда и предлага на пазара превозното средство.

KR200 се счита за голям успех с почти 12 000 построени по време на първата си година. С максимална скорост е над 90 км в час, въпреки доминира мощност от само 9,9 к.с.

През 1956 г., на Messerschmitt е било позволено да произвежда самолети и отново загубват интерес към микроавтомобилите.  Messerschmitt продава завода Regenburg и формира Fahrzeug – UND Maschinenbau GmbH Регенсбург (FMR) да продължи производството на KR200 и неговите други превозни средства.

През 1957 г. излиза KR200 Kabrio модел, отличаващ се с гюрука и фиксирани рамки на страничните MicroRU02_Messerschmidt_01прозорци. Това бе последвано от Roadster KR201 без дограма, с помощта на сгъваем връх. A Roadster Sport по-късно се предлага с балдахин фиксиран на място така, че водачът ще трябва да се изкачва и излиза в горната част на колата.

Производство на KR200 е силно намалено през 1962 г. и е прекратено през 1964 г., тъй като продажбите са били намалели в продължение на няколко години. Търсенето на икономични модели спада с просперитета на немската икономика. Подобна е и ситуацията в други части на Европа,  като продажбите са били особено засегнати от нарастващата популярност на Mini.

Тясното тяло и съответно ниската челната площ на микроавтомобилчето е постигната чрез разположението на двама пътника в тандем. Максималната скорост е около около 105 км в час, а средният разход на гориво – 3.2 л/100 км.

55-Messerschmitt_KR200-113-DV_08-CC_02Местата за сядане в тандем също централизират масата на автомобила по надлъжната ос, която, съчетана с нисък център на тежестта, ниско тегло, и поставяне третото колело в края на превозното средство, да изведе KR200 до добри характеристики за управление. Построен е и един модел за износ, който е по-луксозен.

Влизането за повечето модели KR освен KR201 Roadster Sport и съответно Tg500 версията е през врата с панти от дясната страна на превозното средство. Вратата включва всички прозорци (предното стъкло, дограмата на всичко) и касата, простираща се от дясната страна на монокок ваната от  ляво.

Балонът на върха на KR200 е по-опростен от този на предишния модел KR175 чрез използването на по-голямо извито предно стъкло, който се образува от А-колоните с рамки на страничните прозорци. Това позволява на балона да бъде  по-компактен от балона на KR175. Чистачката е електрическа на KR200.

KR200 има мотор от с 191 куб.см. Fichtel & Sachs с въздушно охлаждане, едноцилиндров двутактов – Messerschmitt_Geneva_762_controls_closeupразположен в предната част на задното колело, точно зад седалката на пътника. Двигателят има два комплекта свързващ прекъсвач и като се спре и след това рестартира, върви назад. Това се осъществява чрез натискане на бутон.

Отделно от двоен режим на запалването, на KR200 има волан лост напомнящ на въздухоплавателно средство. Задейства се чрез натискане, а не чрез завъртане. Кормилният бар е свързан директно с пръти на предните колела, като предоставя изключително директен отговор на малки движения. За разлика от KR175, KR200 има пълен набор от педали: съединител, спирачка и газта.

Има клубове в Европа, САЩ и другаде, където все още ценят тези коли, обикновено за тяхното чудат характер, а не реалната им парична стойност. Някои колекционери са готови да платят за запазен екземпляр над € 20 000…