Архив

Mercedes-Benz F 700 2007

F 700 е концептуален автомобил от Mercedes- Benz и бе представен на IAA 2007 във Франкфурт на Майн заMercedes-Benz_F700_Front първи път.

Дължината е  5180 мм, при ширина 1940 мм, височина 1440 мм и междуосие от 2920 мм, празното тегло е 1700 кг.

Въпреки размерите и теглото, разходът на гориво е само 5,3 л на 100 км. Емисиите на CO2 на F 700 са според спецификацията на фабрика 127 гр./ км.

mercedes-benz-f700-concept-4-lg1Във F 700 има четирицилиндров двигател с обем 1.8 л и мощност от 238 к. с. Въртящият момент е 400 Nm. По този начин, F 700 се ускорява до 100 км в час за 7,6 сек. Максималната скорост е ограничена до 200 км в час. В допълнение, двигателят е с директно впръскване, двойни турбокомпресори и променлива компресия.

Това е дизел и с висока ефективност на горивния процес, който особено при ниски и средни обороти на двигателя, има своите достойнства. Почистването на отработените газове извършва нормален трипътен каталитичен конвертор. Електрическият мотор на F 700 предлага предимства, особено в градско движение, и осигурява допълнителни 15 кВт за ускорение.

F700 прави невъзможното възможно. В този автомобил са съчетани висока степен на екологичност с отлични характеристики и впечатляващ комфорт. Тайната е в системата на задвижване DIESOTTO, която се характеризира едновременно с ниско ниво на емисии – подобно на бензиновите двигатели, и нисък разход на гориво – подобно на дизеловите двигатели.F 700 2007

Но този „автомобил на бъдещето“ предлага и много повече – шасито PRE-SCAN на F700 е първото по рода си в света. То използва два лазера за сканиране на пътя пред автомобила за откриване на неравности, с цел те да бъдат компенсирани от тази система с високо ниво на чувствителност. Активната система за окачване ABC (Active Body Control) обработва информацията от предния мост за неравности на пътното платно, така че да има увеличаване на комфорта при шофиране.

Реверсивната седалка задава нови стандарти. Тя позволява на пътника да избере наклона на облегалката и позицията на седалката – по посока на движението или в обратна посока. Друг съществен елемент е аватарът, който се появява на дисплея на SERVO-HMI системата и изпълнява ролята на електронен асистент. Аватарът помага при навигацията, набирането на телефонен номер и намирането на радиостанция.