НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Hillman Minx Series IIIC

Нямаше да отделяме внимание на този автомобил, ако не е интересна историята на британскатаHillman_Minx_Series_IIIA производствена група Rootes Group, базирана в Мидланд, Англия. Тя е компания-майка на редица известни британски марки, като  Hillman, Humber, Singer, Sunbeam, Talbot, Commer и Karrier. По-късно групата се придобива от Chrysler Europe, и в края на краищата е продадена на  Peugeot и част на  Renault. От своя страна Hillman Motor Car Company съществува от 1931 г. и като марка до 1976 г. Създадена е от Уилям Хилман.

Hillman Minx Series IIIC е производство на Rootes Group през 1956-1967 г. С промяна на предната част и радиаторната решетка, и ребадж е известен също като Sunbeam Minx и Humber 80. От него произлиза и Sunbeam Rapier. Прави се във Великобритания, Япония и Австралия. Има варианти седан с 4 врати, кабриолет с 2 и комби с 4 врати, с двигатели 1390 куб.см. I4, 1494 куб.см. I4, 1592 куб.см. I4 и 1725 куб.см. I4.

1960 Hillman MinxПроектирането е подпомогнато от организацията на Реймънд Леви, участвала и в купетата на Studebaker в през 1953 г. Предлагат се и автоматични трансмисии. За автоматичната версия на Series I и II се използва Lockheed Manumatic система с два педала (наистина само полу-автоматична), на Mark III – на Smiths Easidrive, и на V/VI – на Borg Warner.

Series III Deluxe с 1494 кубиковия двигател е тествана от британското сп. The Motor през 1958 г. и има максимална скорост от 123,8 км в час, като може да се ускори до 96 за 25,4 сек, а разходът на гориво е 8,8 л на 100 км.

Има също Singer Gazelle и Sunbeam варианти в синтез на всички модели Hillman Minx, когато марките са ползвани за деривати по-късно в Rootes. Hillman Minx Series IIIC

Първият Hillman Minx от 1932 г. е консервативна кола. Каросерията е от пресована стомана, на отделно шаси и колата има силата на 30 „коня“. През 1935 г. се добавя синхронизатор на скоростите.

Hillman_Minx_Series_VMinx Mark I до VIII се прави през 1945-1957 г. Minx, продаван между 1945 и 1947 г. има същия 1185 куб.см. двигател  със странични клапани, същата база и почти същата форма като предвоенния. Между 1947 г. и 1948 г. модифицираната версия е известна като Mark II. Mark III се продава от 1948 г. Това е и първият модел на марката с триобемна каросерия. Предлагат се седан, купе, комби и кабриолет. Осъвременено е предното окачване. Повишена е степента на сгъстяване на двигателя и съответно – мощността. На негова основа през 1956 г. идва и Hillman Minx Series IIIC – един несъмнено красив автомобил, с висока колекционерска стойност за любителите на британските марки.