Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Арман Пежо

Арман Пежо е роден на 18 юни 1849 г. в Дуб, Франция, в семейство на индустриалци и е починал на 04 февруари 1915 г. Той е член на Armand_Peugeot_2семейството на Peugeot което е специализирано в производството на кафемелачки, триони, инструменти и т.н. Той успява да наследи баща си и чичо си и застава начело на семейния бизнес с братовчед си Юджийн.

Арман Пежо е прекарал част от живота си в Лийдс, Англия, където  вижда значението на велосипедите в ежедневието. По време на среща с асоциираните към Peugeot на 6-ти юни 1885 г. той казва: „Ние трябва да погледнем към производството на велосипеди и триколки.“ За да се ускори тяхното производство, той не се колебае да даде на дружеството част от своята градина. През 1885 г. Peugeot пуска си първите велосипеди и извън бизнеса с мелници.

elt200710022338446094272Мечтател, Арман Пежо решава да произвежда автомобили. През 1889 г. той построява парна триколка, задвижвана от котел, проектирана от Леон Серполе. Тя е първата, която има седалки . Двигателят задвижва оста чрез верига. Пежо я показва в Париж за Световното изложение и получава смесени отзиви. В научна разработка по това време Луи Фигуер пише: „Видяхме модел на изложбата, но може още много да се желае и дори можем да считаме, че това устройство за придвижване е още  изследване в

Въпреки това, Пежо е убеден, че двигателят с вътрешно горене е по-надежден за автомобил.

В същото време, Емил Левасор прави мотор по лиценз на Daimler го предлага на автомобилния пазар на Арман Пежо. Така през януари 1891 г., Peugeot произвежда и продава един от първите автомобили, който „се движи без кон“ , следват тип 2 и тип 3. Разработката е с мощност от 8 к.с., може да постигне скорост от около 15 км в час.Lemaître,_en_1899_avec_Armand_Peugeot_(sur_Peugeot)

За разлика от Арманд, братовчед му, Юджийн Пежо, е враждебен към автомобила, двамата братовчеди се разделят. Юджийн продължава само с измислици с изключение на леки автомобили и Арманд основава „Обществото Пежо“, което е отчасти в Лил, където е обявен устава на дружеството на 2 април 1896  г. Основната фабрика е създадена през 1897 г. в Дуб.

Арман е първият президент и на търговската асоциация на производителите на автомобили 1909-1913 г.

През 1910 г. двете компании се сливат, за да се превърнат в „дружество с ограничена отговорност и автомобили Peugeot.“

През 1912 г. е открит заводът Сошо за производство на камиони. Преди Първата световна война, от Peugeot са построени почти 10 000 автомобила, половината от френското производство.

Арман Пежо почива  през 1915 г. и е погребан в гробището Пер Лашез.