Архив

Goggomobil

Goggomobil е серия от микро-автомобили, произвеждани в град Динголфин от  Hans Glas GmbH (1955-1966 г.) и BMW (1966-1969 г.). Goggomobil_(2008-07-12)_ret-kl

Glas произвежда три модела на платформата Goggomobil: Goggomobil T седан и Goggomobil TS купе, и Goggomobil TL ван. Двигателят е с въздушно охлаждане, двутактов, двуцилиндров агрегат първоначално от  250 куб.см., но по-късно с увеличени размери на 293  и 392. Мощностите съответно са 13,6 к.с., 14,8 к.с. и 18,5 к.с.

Предаването е с 4 -степенна, ръчна скоростна кутия.

Междуосието е от 1800 мм, при дължина на 2 врати седан  2900 мм, 2 врати купе 3035 мм и ван – 2910 мм. Ширината на седана е 1260 мм, а на купето – 1370. Височината на седана е 1310 мм, на купето 1235 мм и на вана – 1695 мм.

Съединителят е ръчен, а двигателят е разположжен зад задните колела. Окачване е независимо с винтови пружини с люлка оси.

Goggomobil-DSC_6386214 313 седани, 66 511 купета и 3667 Transporter микробуси и пикапи са построени през 1955-1969 г.

Goggomobil T250 е въведен от Glas на 1954 IFMA международното шоу за велосипеди и мотоциклети. Дизайнерски са направени промени на T250 през 1957 г. Две чистачките са били използвани вместо на по-ранната система с една чистачка и плъзгащите се прозорци на вратите са променени. Също така в този момент T300 и T400 стават достъпни, като те са имали по-големи двигатели.Goggomobil_TL_Heusenstamm_05082011

Последната промяна на дизайна на седана T идва през 1964 г., когато отварящите се срещу движението врати са заменени с нормално отварящи се.

Goggomobil TS 2+2 купе е въведен по време на изложението 1957 IFMA заедно с подобрения седан T. То е на разположение като TS250, TS300 и TS400, цифрата отразява пак приблизителния размера на двигателя в кубически сантиметра.

Единствената значителна промяна на проекта на купе TS е промяната от вратите, които вече се отварят не срещу движението от 1964 г. Купето TS е било десет до двадесет процента по-скъпо  от T седан.

Frontansicht_Goggomobil_Coupe_250TS300 купе е тествано от британското списание The Motor през 1957 г. и има максимална скорост от 95,3 км в час, може да ускори от 0 до 80 км в час за 27,9 сек., а разходът  на гориво е 5,59 л/100 км.

Transporter Goggomobil или Goggomobil TL е въведен по време на изложението 1956 IFMA. Transporter е построен до голяма степен по искане на германската Федерална пощенска служба, която си доставя повече от 2000 превозни средства в периода между октомври 1957 г. и ноември 1965 г.

Transporter е с плъзгащи се назад предни врати. Той е на разположение като затворен ван с двойни врати или като пикап с врата на багажника. Transporter пикапи са често използвани от общинските услуги с монтирани снежни гребла или като улични метачни машини.