Архив

VW e-Bulli

I.D. Buzz ще наследи от 2022 г. легендарния VW Bulli и не само ще бъде с електрическо задвижване с пробег до 600 км, но и ще може да се управлява автономно.volkswagen-id-buzz-konzept-naias-2017-elektroauto-02

Buzz е базиран на изцяло нова платформа – модулната архитектура за електромобили (MEB). Тя позволява много дълго междуосие от 3,3 метра и благодарение на завиващите задни колела има диаметър на завиване от 11 м. Моделът няма двигател с вътрешно горене и затова предните и задните надвеси са много къси – като при първото поколение на Bulli.

Дългият 4,94 м, широк 1,98 м и висок 1,96 м бус има багажник с вместимост от 660 до 4600 литра, а товарният ръб е с височина 60 см, което предполага лесно товарене. Всички капаци и врати се отварят електрически – отвън посредством сензор.

Buzz няма истинско арматурно табло. Както и при останалите електромобили на VW, арматурното табло е изместено около 10 см назад, което осигурява място за краката. освен това кокпитът на всички електромобили на VW е сведен само до волан, Head-up дисплей и тъчскрийн. Най-важната информация се изобразява посредством AR-Head-up-дисплей (Augmented Reality) в 3D върху пътното платно. Останалите данни се изобразяват на нещо като таблет, от него се управляват и всички функции на инфотейнмънт и климатичната системи. Воланът също не е конвенционален. Става дума за тъчпад с капацитивни полета. Посредством тях се настройват режимите на движение (P, R, N и D), мигачите и различните менюта на AR-Head-up-дисплея (Augmented Reality).

Седалките в Buzz са гъвкави посредством система от интегрирани релси. Облегалките на отделните седалки се сгъват като масички, а третият ред седалки може да бъде превърнат в легло.VW-I-D-Buzz-2017-Vorstellung-1200x800-002acf7a2e6fe692

Електрическото двойно задвижване на I.D. Buzz е с мощност от 374 к.с. с по един електромотор на предната и на задната ос. Buzz се ускорява до 100 за около 5 сек., а максималната му скорост е 160 км в час. Капацитетът на литиево-йонните батерии, разположени в пода, е 111 кВтч. 30 минути са необходими за зареждането на 80% от нея.

Комфортът при возене се осигурява от въздушно окачване на задната ос и адаптивни амортисьори на двете оси.

От 2025 г. Buzz би могъл да се движи автономно. Натискате леко волана, той се прибира назад в арматурното табло и автопилотът поема управлението…