Fiat 500 Hybrid
Комбинира 3-цилиндров бензинов с 1 л с 12-волтов BSG електродвигател
Fiat 500 и Fiat Panda, безспорни лидери при градския автомобил, са първите модели на FCA Group в своята категория, приели новата хибридна технология. Новият Fiat 500 и Panda Hybrid, които се предлагат съответно от февруари и март 2020 г., революционизират градската мобилност за пореден път, като правят хибрида достъпен за всички.
2020 г. бележи новия крайъгълен камък в историята на марката Fiat. С пускането на новите хибридни версии на Fiat 500 и Panda, електрификацията на марката започна и продължава със старта на производството в Торино на новите 500. Този модел е 100% електрически и следователно играе ключова роля в стратегията на FCA за електронна мобилност.
Освен това, за първи път в историята на двата емблематични и допълващи се модели на марката Fiat, 500 и Panda се предлагат в специална уникална серия: ексклузивното Launch Edition с дебюта на новия бензинов двигател Mild Hybrid който комбинира най-новия 3-цилиндров фамилиен FireFly с 1 литър и 70 к. с. с 12-волтов BSG електродвигател и литиева батерия. В сравнение с 1.2 69 Fire Fire, версията Mild Hybrid подобрява горивната ефективност, като по този начин намалява средно емисиите на CO2 с 20% и до 30% за Panda Cross. Той също така осигурява много висок стандарт на комфорт при шофиране благодарение на системата BSG, която позволява тихо, без вибрации рестартиране на двигателя с вътрешно горене в режим Stop&Start. Клиентите се възползват и от всички предимства на хибридния автомобил (той например е съвместим с Euro 6D Final), който, в зависимост от местните разпоредби, включва свобода на достъп и движение в градските центрове, по-евтино паркиране в градските центрове и данъчни облекчения.
Специалната серия може да бъде разпозната по надписа Hybrid, написан отзад и по изключителното лого „H“ на централния панел.
Fiat 500 и Panda Hybrid Launch Edition могат да бъдат поръчани в автокъщи на Fiat в цяла Европа.
Новият бензинов Mild Hybrid двигател е 1-литров 3-цилиндров с максимална мощност от 70 к. с. при 6000 об/мин и върхов въртящ момент от 92 Нм при 3500 об/мин. Главата на цилиндъра има два клапана на цилиндър и един разпределителен вал с непрекъснат променлив синхронизиран клапан (задвижван с верига). Структурата включва компактна горивна камера, всмукателни канали с висока степен на съпротивление и външен EGR (рециркулация на отработените газове), осигуряващ забележително високо съотношение на сгъстяване (12: 1), което води до по-добра топлинна ефективност. Корпусът на картера, разработен в сътрудничество с Teksid, е направен от алуминиева сплав с високо налягане под налягане с чугунени цилиндрични обшивки, за да се намали времето за стартиране и да има тегло на двигателя само 77 кг.
Системата BSG възстановява енергия по време на спиране и забавяне, съхранява я в литиева батерия с капацитет 11 Ah и я използва за рестартиране на двигателя в режим Stop&Start и за подпомагане по време на ускорение.
Задвижващият агрегат на Mild Hybrid в най-новата версия Panda и 500 Hybrid Launch Edition е комбиниран с нова 6-предавна C514 ръчна трансмисия (напречна скоростна кутия, задвижване на предните колела).