НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Opel Ampera

Електрическата система за задвижване на Ampera, наречена Voltec, осигурява приятна динамика и100.800px-Opel_Ampera обещава едно уникално изживяване зад волана. Наличието на изобилие от въртящ момент от 370 Нютонметра още при потегляне, дава възможност за ускоряване до 100 км в час  за около 9 сек. и достигане на максимална скорост от 161 км в час. При изцяло електрическо задвижване с помощта на батерията Ampera е почти безшумна, а дори в режим на удължен пробег, с помощта на двигателя с вътрешно горене, звуковото ниво и вибрациите са сведени до минимум.

В зависимост от условията, температурата и начина на управление на автомобила, при пълен заряд, уникалният литиево-йонен акумулаторен пакет с капацитет 16 кВтч и  електромоторът  с мощност 150 к.с. осигуряват между 40 и 80 км чисто електрически пробег с нулеви емисии. Съгласно норматива ECE R101 за измерване на консумацията на гориво и емисиите на CO2  Ampera изразходва по-малко от 1.6 л/100 км и отделя по-малко от 40 г/км CO2 .101.450px-Opel_Ampera_charging

Електрическата система за задвижване, разположена под предния капак, се състои от електрически тягов мотор, електрически мотор/генератор и планетарна предавка, която чрез намалява оборотните режими на двата електрически агрегата при съчетаването им. Няма стандартни предавки.

В режим на удължен пробег, когато нивото на заряда на батерията е достигнал определено минимум, се извършва преход, при който електричеството за захранването на електромотора започва да се доставя от генератора, задвижван от бензинов двигател от 1.4 л и с мощност 86 к.с.

Уникалният Т-образен акумулаторен пакет с тегло от 198 кг е разположен в централния тунел на автомобила и защитен от свръх високоякостни укрепващи греди, изработени от мартенова стомана. Той включва 288 призматични литиево-йонни клетки и е конфигуриран така, че да осигурява оптимално съчетание от качества по отношение на мощност, капацитет и издръжливост.

При използване на стандартен контакт за захранване с напрежение 230 волта и 16 ампера ток, зареждането на батериите става за по-малко от четири часа.

През 2012 продажбите на Ampera да достигнаха  около 10 000.

Ampera се сглобява в завода Хамтрамк на General Motors в Детройт. Акумулаторният пакет се произвежда от специализирания за целта собствен завод на GM в Браунстаун край Детройт, който е първият по рода си завод в САЩ, построен от голям автомобилен производител.