Архив

300D Pullman Landaulet за папа Йоан XXIII

Специално за папа Йоан XXIII е направен и е построен с голямо внимание и най-добрите Mercedes-Benz 300 Pullmann Landaulet '1960 (5)материали Mercedes-Benz 300D Pullman Landaulet 1960. Първият екземпляр е завършен на 9 декември 1960 г. И след това се прехвърля във Ватикана, където го приема папа Йоан XXIII и го благославя. През 1986 г. това специално 300 се връща на производителя.

Малко повече за базовия модел. Той е известен като Adenauer. 300 се свързва преди всичко с името на първия канцлер и е популярно по-нататък като класически автомобил Аденауер Mercedes, което се дължи на факта, че „старецът“ се вози само в него. Затова „папският“ автомобил не може да се разглежда без да се свързва с името на канцлера.

На първото International Automobile изложение във Франкфурт, което се провежда през април 1951 г. са представени шест години след края на войната множество нови издания, включително и някои модели на висшата класа. Daimler-Benz показва до типа 220 друга реконструкция, която привлича обществения интерес още повече – 300, по онова време на най-големият и най-бързият сериен автомобил немско производство, който скоро се превръща в предпочитано представително превозно средство в политиката и бизнеса.

Въпреки че никога не е официално определен като такъв, моделът може да се счита за достоен наследник на предвоенния на Super Mercedes. Сред първите знаменитости, които биха могли да бъдат возени в 300, са Конрад Аденауер, Теодор Хойс, министърът на финансите Лудвиг Ерхард и Курт Шумахер – да назовем само няколко.autowp.ru_mercedes-benz_300d_pullman_landaulet_popemobile_3

По време на неговия мандат като канцлер от 1963 г., а след това до смъртта му през 1967 г., Аденауер използвани шест различни 300. На първия му официален автомобил от 1951 г., могат да се възхищават в Дома на историята в Бон, докато колата, използвана от него в пенсионна възраст, през 1967 г. преминава в собственост на Daimler-Benz и след това в Mercedes- Benz Museum, когато е създаден.

Технически и концептуално 300 води началото си от тип 260 през 1940 г., който след това не е по-развит, защото е в етапа на производство на войната. И 300 като видът 220 има шестцилиндров двигател. Това допринася в първата версия за 115 к.с. и поддръжка на максимална скорост от 160 км в час. Рамата и шасито отговарят основно и са идентични в концепцията на 170 S и 220, но са били с по-високо тегло и запомнящото се изпълнение на 300.

Като основна иновация е торсионно окачване с електрическо превключване на разположение, които при пълно натоварване допускат първоначално 365 кг на задните колела. В допълнение към седана, който е бил доставен по заявка с люк, пет- или шест-местен е на разположение Cabriolet D. Стартът на производството на основната серия е в ноември 1951 г., след като предварително преди производството са били тествани превозни средства.

През март 1954 г., е бил използван за първи път усъвършенстван пакет. Подобрената версия, вътрешно нарeчена 300 В, е оборудвана с високо компресиран, подобрено двигател с мощност 125 к.с. и е с по-широки челюсти и бустер на вакуумната спирачка. Външно има няколко промени – 300 В е с отваряеми прозорци на предните врати, хромови Stoneguard фитинги на задните калници и рогове на броните отпред и отзад.autowp.ru_mercedes-benz_300d_pullman_landaulet_2

През септември 1955 г., от своя страна, модифициран 300 е издаден на третия IAA във Франкфурт. Новият модел с вътрешния име 300 С е характерен с разширен заден прозорец и по-широки гуми. По-сериозни промени не са били видими отвън. На 300 С като при видовете 180 и 180 D, има съвместна люлка-ос, която гарантира по-добри работни характеристики. В допълнение, сега има като опция достъпно автоматична скоростна кутия, която, обаче, не е получила самостоятелно развитие, и се получава от Borg-Warner.

Има изпълнение с автомат – хидравличен преобразувател на въртящия момент с два надолу по веригата планетни зъбни комплекта и вграден в единичен диск за директен преход. Подобно на предишните модели 300 и 300 В, както и вида на 300 C може да бъде оборудван с отварящ се покрив и също е на разположение като четири врати Cabriolet D. В опит да се стандартизира производството, и с оглед на ниското търсене, кабриолетът се пуска от април 1956 г. в програмата на продажбите само до юни 1956 г.

По искане от канцлера Аденауер, в началото на май била завършена удължена специална версия на 300, за да се транспортира федералното канцлерство. Новата Adenauer-кола е оборудвана с люк и централната стена и е с удължено с 100 мм междуосие. Чрез изтегляне на задните седалки назад с 40 мм, задното пространство за краката е увеличено с 140 мм. През юни 1956 г., тази специална версия е приета в редовната програма на продажбите и през август са били доставени първите копия.

През август 1957 г., е въведен изцяло преработен Type 300, който също има значителни различия от предшественика си не само технически, но и във външния му вид. Статутът на редизайн документира обозначението W 189, който преобразува вътрешеният 300 G вид в независима серия. Независимо от това, концептуални прилики с 300 С, не трябва да бъдат пренебрегвани: шасито и рамата са пренесени от неговия предшественик, но само с удължената версия е била използвано 3150 мм междуосие.

Най-важната техническа иновация в двигателя е новият карбуратор. Докато с увеличаване на компресията се постига увеличаване на мощността до 160 к.с. Автоматът е по желания на клиента.

От март 1958 г. IF Saginaw усилвател на волана може да се поръча като опция, която остава запазена територия на снабдените с автоматични трансмисии. Друга опция е че колата може да бъде оборудвана като първият Mercedes-Benz, е от декември 1958 г. с доставяне на климатик Behr – 3500 DM отгоре по това време.1960-mercedes-benz-300d-pullman-landaulet-w189-luxury-classic

Модернизирането позволява площта на прозореца да се увеличи с общо 30%. 300 вече има пълно отваряне на страничните прозорци, и е съответно  с по-твърд покрив седан. Капацитетът на багажника е увеличен с нов дизайн на задната зона с 15%.

В допълнение към седана, който би могъл да бъде оборудван като предишния модел с люк, от декември 1958 г. отново е също на разположение Cabriolet D.

Още по-изключителен характер имат четири отделни екземпляра, които са въз основа на 300 G през 1960 г. Три от тях са Pullman лимузина и два Pullman Landaulet са създадени на удължено шаси с междуосие 3600 мм, а също така колите са със значително повишен в покрива елемент.

Единият от двата Landaulet били като специална версия на папа Йоан XXIII, оборудвана с едно място в задната част и е предадена през 1960 г., декември. Вторият Landaulet и лимузината Pullman остават като церемониални автомобили, собственост на завода, за да се отдават под наем при подходящи поводи за федералното правителство или други финансово силни купувачи.

Четвъртият екземпляр, подходящ за представителни функции, не е бил предназначен за очите на обществеността. Това бил един напълно нов вагон karossierten с две врати, който идва като превоз в отдела за изследване и там от години извършва услугите си.

 

 

Особености:

Обозначение на строителство: W 189

Модел: 189 010

Производствен период: 12.1960 г.- 02.1961 г.

 

Спецификации на двигателя

Принцип на работа: четиритактов Ото (с прекъсвания, инжекция колектор)

Цилиндри 6 в линия

Монтиране в превозното средство: отпред, надлъжно; стоящ

Диаметър и ход: 85 х 88 мм

Тип на двигателя  – Baumuster: M 189 I / 189 980

Обем: 2996 куб.см.

Компресия: 8.55

Колянов вал на 7 лагера

Мощност при /: 160 к.с. при 5300 / мин

Върт. момент / 24,2 MKG при 4200 / мин

Разпределителен вал диск: дуплекс ролкови вериги

Карбураторно: пулсиращ колектор инжекция, механично управление; Bosch 6-бутално впръскване помпа

Охлаждане: водно охлаждане / помпа; 21 л вода

Електрическа система :. 12 V

Батерия: 70 Ah / в отделението на двигателя

Генератор: 300 W

Стартер: Електрически / 1.0 к.с.

Резервоар за гориво: 78 L

 

Шаси & предаванеMaybach-Landaulat-History-582694_1032295_2362_1742_papstwagen16_1960-tech-specs

Окачване, задно: единична съвместна люлка-ос

Окачване, отпред: винтови пружини, торсионно – стабилизатор

Окачване, заден: двойни винтови пружини, електрически зацепвано торсионно окачване

Амортисьори, предни / задни: хидравлични телескопични амортисьори

Спирачна система (крачна спирачка): хидравлична, като действа с усилвателя на вакуумна спирачка на предните и задните колела; Барабанни спирачки отпред и отзад

Спирачка за паркиране (ръчната спирачка): механична, действаща върху задните колела

Задвижвани колела: задни колела

Скоростна кутия: разделен карданен вал

 

Размери и тегло

База: 3600 мм

Следа отпред / отзад: 1480/1525 мм

Дължина: 5640 мм

Ширина: 1995 мм

Височина: 1720 мм

Празно тегло (кола тегло): 2365 кг, съгласно DIN 70020 директива (с гориво, резервна гума и инструменти)