НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Буксиране на автомобила

Автомобилът се състои от хиляди детайли. Всеки от тях може да подведе. Някои от неизправностите могат да се отстранят без особено усилие. Но ако има сериозен проблем, тогава изборът е само един – да се достигне на буксир. Затова тръгвайки на път, не забравяйте да вземете въже за теглене. Най-добре е то да е найлоново, защото тогава е здраво и не заема много място в багажника ви. С правилата за пътното движение е определена неговата дължина – от 4 до 6 метра. На равни промеждутъци на него трябва да бъдат закрепени от три до пет флагчета, които да го правят добре видимо. Ще ви провърви, ако този, който ви тегли, има опит. Най-неприятното е когато и двамата сте неопитни.

Преди да се започне тегленето, трябва да се договорите за скоростта и предупредителните сигнали. С подаване на мигач водещият обикновено предупреждава тегления за предстоящите маневри, а воденият ги повтаря, с това съобщавайки, че е разбрал сигнала. Със звуков сигнал или с присветване, единият или другият предупреждава за принудителното спиране, а с няколко чести задействания на стоп светлините водещият сигнализира за възможно спиране. Задължително, започвайки движанието, водещият включва близките светлини – впрочем вече по новите изисквания в Европа светлините са задължителни, а воденият – светлините на аварийната сигнализация. Това е необходимо за предупреждение на пешеходците и транспорта.

Изкуството на движението при теглене се състои в това, че буксирното въже трябва да бъде винаги в опънато състояние. Тогава движението е плавно, без тласъци. Тръгвайки, теглещият в началото трябва да опъне въжето, и едва когато почувства, че буксираният автомобил потегля, да натисне газта. Ускорението и минаването на друга предавка следва да става плавно и в същото време без да се намалява скоростта. Особено важно е да сте нащрек при задминаване, завиване, при изкачване и спускане. Теглещият нито за секунда не трябва да забравя за «опашката». Не трябва да има резки спирания и превключвания на предавките. Изкачванията и спусканията трябва да стават, както се казва «на един дъх». Движението следва да става близко до средата на пътя, но в разумни предели.

И още веднаж запомнете – ако ви теглят въжето трябва да е винаги опънато. Не допускайте движение «на тласъци». Пазете дистанцията и намалявайте скоростта, когато теглещият също прави това, за да не връхлетите върху него и да го блъснете отзад.