Архив

Honda създава ново бизнес звено за електронна мобилност

Honda иска да пусне 30 електрически модела в световен мащаб до 2030 г. и разчита на три чисти EV платформи

global.honda

Honda обяви създаването на ново подразделение, за да укрепи своя бизнес с електрификация в рамките наhonda-symbolbild-2020-01-min организационната си структура и да ускори развитието. Това ще бъде направено не само за автомобилното подразделение, но и за бизнеса с двуколесни и задвижващи системи.

На 1 април 2023 г. ще бъде създаден новият отдел „Операции за бизнес развитие на електрификацията“, за да консолидира бизнес стратегията и разработването на продукти за BEV в автомобилния бизнес, както и електрификацията в бизнеса с мотоциклети и задвижващи продукти, според изявление на японската група.

1 април е традиционното начало на новата фискална година в Япония, която се измества към календарната година и следователно не завършва до 31 март на следващата година. „С тазгодишните промени Honda допълнително ще затвърди посоката на организационните промени, направени миналата година с поглед към реализирането на въглеродна неутралност до 2050 г.“, пише Honda.

Към април 2022 г. Honda вече е създала подразделението за операции по бизнес развитие, което включва софтуерно дефинирана мобилност, проектиране на енергийни системи и звено за надзор на бизнес развитието, заедно с звеното за бизнес операции, което основно отговаря за производството на автомобили и мотоциклети.

Сега това ще стане Операции за бизнес развитие на електрификацията. Звената за софтуерно дефинирана мобилност и проектиране на енергийни системи вече са подчинени на Центъра за разработка на BEV, който също е нов.

В допълнение към BEV Центъра, новото звено включва и сравними задачи за развитие за двуколесните и задвижващите подразделения. Той също така отговаря за звеното за автомобилна бизнес стратегия, което се занимава със стратегически въпроси, свързани с електрически автомобили, хибриди и двигатели с вътрешно горене. Стратегията на Групата обаче ще продължи да се развива отделно.

В хода на това, регионалните операции също ще бъдат преструктурирани. Досега имаше шест зони на отговорност, като Германия попадаше в Европа/Африка. В бъдеще ще има само отделни организации за Китай и Северна Америка. Всички други региони, включително Япония, която преди беше организирана отделно, сега ще се управляват като асоциирани региони, включително Европа.

Както беше съобщено, Honda иска да пусне 30 електрически модела в световен мащаб до 2030 г. и разчита на три чисти EV платформи. В съобщението за реорганизацията не се споменават конкретни модели или графици за платформите.