Архив

VW обявява, че има 15 000 HPC станции по целия свят

До края на 2023 г. приблизително 10 000 HPC точки за зареждане ще бъдат налични в Европа и до 25 000 в целия свят

Volkswagen и неговите партньори възнамеряват да разширят мрежата за бързо зареждане до общо 45 000 високомощни зарядни устройства до 2025 г.

volkswagen-newsroom.com

Volkswagen Group направи равносметка на развитието на своята глобална мрежа за бързо зареждане. До края на 2022 г. една трета от 45 000 станции за бързо зареждане, планирани до 2025 г., бяха свързани към мрежата – общо около 15 000 с капацитет до 350 кВт.

Ewiva зарядни станции Италия

Ewiva зарядни станции Италия

През 2021 г. компанията обяви на Power Day, че ще работи с партньори за изграждане на мрежа за бързо зареждане, достъпна за всички електрически автомобили по света. До края на 2023 г. приблизително 10 000 HPC точки за зареждане ще бъдат налични в Европа и до 25 000 в целия свят. Базираната във Волфсбург компания разчита на съвместни предприятия и партньорства, по-специално на Ionity, Ewiva, BP, Iberdrola, Electrify America и CAMS.

Както беше обявено на Power Day, Volkswagen и неговите партньори възнамеряват да разширят мрежата за бързо зареждане до общо 45 000 високомощни зарядни устройства до 2025 г.: с 18 000 HPC станции в Европа, 10 000 в Северна Америка и 17 000 в Китай.

В Европа инфраструктурата за зареждане ще бъде разширена чрез съвместното предприятие за бързо зареждане Ionity (в което участват марките Audi и Volkswagen Passenger Cars, както и Porsche от страна на Volkswagen Group), чрез съвместното предприятие Ewiva, основано през 2022 г. с Enel (фокус върху Италия) и чрез стратегически партньорства с BP и Iberdrola (фокус върху Испания).

Само с BP групата иска да създаде около 8000 точки за бързо зареждане в цяла Европа, според собствената информация. „Наред с други неща, станцията за бързо зареждане Flexpole, произведена от Volkswagen Components, ще бъде използвана за тази цел“, обяви базираната във Волфсбург компания.

През април 2022 г. и двете страни откриха първия съвместен обект за зареждане в Дюселдорф и тогава обявиха, че „в първата стъпка до 4000 точки за бързо зареждане ще бъдат създадени на бензиностанциите през следващите 24 месеца“. В Германия това ще бъдат бензиностанции Aral, във Великобритания локации на BP. До края на 2024 г. горепосочените 8000 точки за бързо зареждане трябва да бъдат свързани към мрежата в Германия, Великобритания и други европейски страни.

В САЩ американското дъщерно дружество на Volkswagen Electrify America отговаря за разширяването на електрическата инфраструктура на групата, а в Китай съвместното предприятие CAMS. Последният е основан през 2019 г. от Volkswagen Group China, JAC, FAW и Star Charge. В средата на 2022 г. съвместното предприятие обяви, че досега е изградило 760 места за бързо зареждане с повече от 7000 точки за зареждане в 100 китайски града.

Томас Шмал, член на борда на Volkswagen Group по технологиите и главен изпълнителен директор на Volkswagen Group Components, коментира междинните резултати по следния начин: „Volkswagen започна да създава тази глобална мрежа за бързо зареждане преди години. Сега сме сред пионерите в електрическата мобилност и имаме 15 000 точки за бързо зареждане в Северна Америка, Китай и Европа, за да го докажем.“ При това компанията разчита на тясно сътрудничество с партньори от индустрията и енергетиката. „Смятаме, че зареждането е не само предпоставка за е-мобилност, но и стратегическа бизнес област на бъдещето с висок потенциал. Възнамеряваме да го разширим още повече в бъдеще.“

Не се споменават отделно в междинния доклад на Volkswagen подходите към първокласната инфраструктура за зареждане на Audi и Porsche. Audi обяви още няколко места за своята концепция за бързо зареждане Charging Hub през 2022 г. Въз основа на констатациите от пилотния обект в Нюрнберг, друг вариант ще бъде тестван в Цюрих. Залцбург и Берлин са планирани като първите редовни локации.

Porsche отваря Charging Hubs в Испания в сътрудничество с Iberdrola. Това обаче са по-„класически“ станции за бързо зареждане по важни главни пътища – а не градско HPC зареждане в комбинация със специален салон, какъвто е случаят с Audi.