Архив

Audi представя концепцията Activesphere

Sportback задната част на Activesphere може да се трансформира в отворен товарен под с едно натискане на бутон

audi-mediacenter.com, 28 януари 2023 г.

Audi вече завърши своя квартет електрически концептуални автомобили Sphere с Activesphere Concept. Подобно наaudi-activesphere-concept-2023-04-min другите E-studies, кросоувър купето с четири врати има специална характеристика на каросерията: Sportback задната част на Activesphere може да се трансформира в отворен товарен под с едно натискане на бутон.

Както при предишните проучвания на роудстъра Skysphere, седана Grandsphere и концепцията Urbansphere, представянето на Audi на Activesphere се фокусира върху особеностите на концепцията на каросерията и интериора с предназначението му.

Така че нека прегледаме накратко познатите данни за електрическото задвижване: Audi използва модулната система PPE. Тъй като първите производствени модели на тази платформа (в случая на Audi под формата на Q6 e-tron) не трябва да бъдат представени до по-късно тази година, някои подробности остават малко неясни. С батерия от около 100 кВтч, кросоувърът трябва да има пробег от над 600 километра. Тъй като цялата ширина на автомобила между осите се използва за батерията, нейният корпус трябва да остане относително плосък – Audi не дава цифра тук.

audi-activesphere-concept-2023-06-min-888x444Едно нещо е ясно: с пикова мощност до 270 кВт, 800-волтовата система трябва да позволява кратки времена за зареждане. Audi говори за мощност за 300 километра за десет минути или по-малко от 25 минути от пет до 80 процента зареждане. Ако се вземат за основа 100 кВтч нетно и точно 25 минути, това съответства на средна мощност на зареждане от 180 кВт от пет до 80 процента.

Концепцията Activesphere се задвижва от един електрически мотор на ос, които заедно осигуряват 325 кВт и 720 Нм. Това не прави изследването на Audi най-мощния модел PPE: Porsche вече обеща до 450 кВт за своя електрически Macan. Предните и задните колела са свързани чрез ос с пет звена. Концептуалният автомобил използва въздушно окачване с адаптивни амортисьори.

Сега към специалния характер на Activesphere: От една страна, дългото 4,98 метра кросоувър купе трябва да бъдеaudi-activesphere-concept-2023-02-min-888x444 елегантно превозно средство от луксозен клас и да позволява комфортно пътуване – най-вероятно сравнимо с SUV купе в стила на днешния Q8 Sportback e-tron. В същото време обаче автомобилът е предназначен да бъде подходящ и като превозно средство за свободното време и може да се трансформира от Sportback в „Activeback“ с отворена товарна площ с едно натискане на бутон – „перфектно за превозване на оборудване за свободното време като като електрически велосипеди или оборудване за водни и зимни спортове“, обясняват от Audi.

Ако е необходимо, прозрачното задно стъкло се плъзга почти изравнено с покрива. В същото време долният, вертикален сегмент на задната част се сгъва в хоризонтална позиция. „Това отваря респектираща зона за товарене, в която държачите за колела за електрически велосипеди, например, вече са вдлъбнати“, така Audi описва концепцията. Между другото, думата „пикап“ се използва само веднъж в дългото съобщение за пресата. Тъй като товарната площ е ограничена отстрани от С-колоната и е отворена към задната част, Инголщат очевидно предпочита неологизма „Activeback“.

В интериора проучването включва нова технология за дисплей и управление, базирана на подхода на „смесенаaudi-activesphere-concept-2023-03-min-888x444 реалност“: Наречена „размери на Audi“, системата разчита на високотехнологични очила за данни, носени от водача. От една страна, очилата са проектирани да позволяват изглед на реалния свят (и, ако функцията за автономно шофиране не е активирана, също изглед на пътя), като в същото време наслагват информация и елементи на взаимодействие, които изглеждат три-измерни в зрителното поле.

Тъй като показаната информация може да е различна за водача и пътника, и двамата могат да използват едни и същи зони за други задачи. На шофьора например се показват всички данни, свързани с шофирането. В реалното арматурно табло са вградени зони, чувствителни на допир, които могат да се използват за управление на бутоните, показани в очилата – отново различно за водача и пътника.

Както при другите концепции за превозни средства, Audi Activesphere е по-скоро за проучване на техническите възможности и бъдещата употреба на превозно средство, включително реакции към тях, и по-малко за предварителен преглед на конкретни модели.

„Концептуалните автомобили sphere показват нашата визия за първокласната мобилност на бъдещето. Преживяваме промяна в парадигмата, особено в интериора на нашите бъдещи модели на Audi“, казва Оливър Хофман, член на борда на директорите за техническо развитие.

„Интериорът се превръща в място, където пътниците се чувстват като у дома си и в същото време могат да се свържат с външния свят. Най-важната техническа иновация в Audi activesphere е нашата адаптация на добавената реалност за мобилност. Audi dimensions създава перфектния синтез между заобикалящата среда и цифровата реалност.“