Архив

Франция отлага намаляването на субсидиите за електромобили

Субсидиите за електрически автомобили и plug-in хибриди остават на сегашното ниво до 1 юли 2022 г.chronopost-voltia-nissan-e-nv200-frankreich-france-2019-01-min

Източник: europe.autonews.com, thelocal.fr, automobile-propre.com

Френското правителство удължава субсидиите си за електрически автомобили и plug-in хибриди на сегашното ниво до 1 юли 2022 г. Първоначалният план беше да намали допълнително отпуснатите в момента субсидии от 1 януари 2022 г.

Подобно на Германия, Франция реши да увеличи ставките на субсидията през май 2020 г. като част от план за преструктуриране на автомобилната индустрия. Основната причина е спадът в продажбите поради кризата с Корона.

Френското правителство предприе по-умерен подход от германските си колеги: във Франция максималният размер на субсидията се повиши само от 6 000 на 7 000 евро. Още по това време правителството изрази намерението си отново бавно да намали размера на субсидията.

В средата на 2021 г. максималната ставка беше намалена от 7000 на 6000 евро. Сега обаче френското правителство спира първоначално планираното допълнително намаление с 1000 евро в началото на годината. Следователно купувачите могат да разчитат на приложимите в момента ставки на субсидията до средата на 2022 г. – според изявление на министъра на икономиката Бруно льо Мер.

Според изявлението частните купувачи ще продължат да получават 6 000 евро в подкрепа за закупуване на BEV или FCEV с максимална покупна цена от 45 000 евро и 2 000 евро за BEV и FCEV с цена между 45 000 и 60 000 евро. За търговски превозни средства се прилагат аналогични ставки на субсидията от 4 000 и 2 000 евро. Само превозните средства с горивни клетки също се субсидират над 60 000 евро с 2 000 евро. Субсидията за PHEV трябваше да изтече в началото на годината. В момента субсидията все още е 1000 евро. Така че този процент също трябва да продължи.

Льо Мер казва: „Този бонус беше 7 000 евро, след това 6 000 евро от това лято и ще го оставим на 6 000 евро през януари (…). Това е много добро нещо, защото ние продължаваме да подкрепяме домакинствата, за да им помогнем да направят екологичния преход.“

Освен това премията за бракуване също ще продължи: Всеки, който бракува старо бензиново или дизелово превозно средство при покупка на електрически автомобил, може да получи субсидия от максимум 5000 евро в допълнение към екоотстъпката. Отделен стимул от 3000 евро за домакинствата с ниски доходи да преминат към електрически превозни средства също остава недокоснат от самото начало. За закупуване на употребявани чисто електрически автомобили също има държавна субсидия от 1000 евро от близо година. Дали това ще продължи и през следващата година, все още не е публично достояние.