Архив

VW обмисля внос на ID.6 от Китай в Европа

„Когато моделите са успешни на един пазар, съвсем естествени са пазарните възможности в други региони“

VW може да продава своя седемместен ID.6. електрически SUV, който се произвежда в Китай за местния пазар, в бъдеще вvolkswagen-id6-2021-04-min Европа. Според медиен доклад обаче моделът MEB няма да се произвежда в Европа, а ще бъде внесен от Китай в Европа за първи път.

Според портала Business Insider около 15 000 ID.6 трябва да се внасят в Европа годишно. Говорител обясни: „Когато моделите са успешни на един пазар, съвсем естествено е пазарните възможности в други региони също да бъдат анализирани. Това естествено важи и за седемместния SUV ID.6. С него Volkswagen може да отвори и нов пазарен сегмент в Европа. Все още не е взето решение дали ID.6 ще бъде пуснат на европейския пазар.“

ID.6 е първият модел MEB, разработен специално за китайския пазар. С дължина 4,88 метра, електрическият SUV седи доста над ID.4. Концепцията на ID.6 е „специално съобразена с нуждите и желанията на китайските клиенти по отношение на пространство, функционалност, дизайн и особено потребителско изживяване“, казаха от VW при представянето на модела през април.

Но ако ID.6 трябва да дойде в Европа, той ще дойде от китайско производство – производството на MEB SUV в Европа очевидно не е планирано.

Въпреки транспортните разходи, маржовете на ID.6 се очаква да бъдат значително по-високи, тъй като разходите за производство и труд са много по-ниски в Китай. В петгодишен цикъл в Европа трябва да бъдат продадени до 80 000 ID.6. „Според доклада висшето ръководство на компанията има тиха надежда „от десетилетия“, че „един ден ще можем да изпращаме превозни средства, произведени в Китай, до Европа и да ги продаваме тук“.

Това, което наистина би било повратна точка за Volkswagen, вече се прилага от други производители: BMW изгражда iX3 изключително в Китай, дори ако някои компоненти на системата за електрическо задвижване са произведени преди това в Германия. Въпреки това, всеки iX3 е слязъл от производствената линия в Шенян, Китай. А Tesla, която в момента получава много внимание от висшето ръководство на VW, също превърна завода си в Шанхай в свой глобален експортен център: извън Северна Америка всеки Model 3 и Model Y, доставен по целия свят, сега се произвежда в Шанхай.

За Volkswagen производството в Германия също е в центъра на вниманието през последните седмици; По-специално, Диес иска производството в главния завод във Волфсбург да стане по-ефективно и по-евтино. Както е известно, електрическият флагман Trinity ще бъде построен във Волфсбург.

Според съобщения в медиите, в момента VW разглежда три различни варианта за производството на Trinity. В допълнение към вече съобщеното възможно изграждане на изцяло ново производствено хале в главния завод във Волфсбург, втори вариант предвижда изграждането на нова фабрика извън сегашния завод във Волфсбург, вероятно в квартала на Волфсбург в Сандкамп.