Архив

Готов за писта 2023 Chevrolet Corvette Z06 дебютира с нов 5,5-литров DOHC V-8, ревизиран корпус

Той е проектиран да бъде лек, законен за улиците  спортен автомобил, който може да се кара до пистата, даZ06 1 се сменят гуми и да се състезава.

Въпреки че новата версия Z06 на Chevrolet Corvette няма да се движи много по-бързо от времето от 0-60 мили в час на своя Stingray stablemate за 2,9 секунди, тя ще предложи различен вид висока производителност.

Новото поколение Z06, модел от 2023 г., разполага с ръмжащ, високооборотен 32-клапан 5,5-литров V-8 с двойна горна гърбица, предлагащ повече мощност и по-рязка реакция на двигателя при изключително високи скорости, напр. както при състезания.

Той е проектиран да бъде лек, законен за уличните спортни автомобили, който може да се кара до пистата, да се сменят гуми и да се състезава. Двигателят може да се върти до главозамайващите 8600 об/мин – 2100 об/мин по-високо от V-8 в Stingray.

„Той се основава на отличителния дизайн и революционната динамика, въведени със средния двигател Corvette, и ги издига, за да предоставят изтънчени, но безкомпромисни възможности за писта и производителност от световна класа“, каза президентът на GM Марк Ройс.

CorvetteZ06За първи път от 1990-95 ZR-1, Corvette ще предложи V-8 с горна камера. Всеки двигател Z06 се прави ръчно в специално съоръжение в непосредствена близост до завода за сглобяване на Corvette в Боулинг Грийн, Кентукки, от едно лице, което подписва двигателя преди монтажа.

Алуминиевият двигател използва всички трикове в книгата на GM: титаниеви всмукателни клапани, изпускателни клапани, пълни с натрий, леки ковани бутала, шестстепенна система за смазване на маслото на двигателя със сух картер и други. Chevrolet твърди, че двигателят LT6 на Z06 има най-много конски сили от всеки атмосферен V-8 за редовно производство, предлаган някога.

Тъй като Z06 има по-големи, по-дебели гуми и двигателят изисква повече въздух, каросерията на автомобила е леко преработена. Z06 е с 3,6 инча по-широк от Stingray и може да поглъща повече въздух през страничните отвори. Z06 получава уникални предни и задни панели, които насочват въздуха към радиаторите, за да поддържат двигателя да работи хладен при принуда.

Z06 използва спестяващи тегло 21-инчови задни и 20-инчови предни колела от въглеродни влакна, произведени от Carbon Revolution of Australia.
Единствената налична трансмисия е осемстепенна автоматична с двоен съединител с превключване на лопатките. Тадж Юхтер, главният инженер на Corvette, каза, че макар да харесва идеята за ръчна скоростна кутия, тя би добавила много сложност към колата и би била непосилно скъпа и много нисък обем. Никоя компания, каза той, не се интересува от разработването на ръчна скоростна кутия за такъв автомобил с малък обем.

Инженерите на GM проектираха специално настроена система за окачване за Z06, която включва най-новата версия на Magnetic Ride Control и шестбутални предни спирачки. Специалният пакет за управление Z07 добавя още повече трикове за окачването и може да достигне максимална скорост от 186 мили в час.

Z06, предлаган както като купе, така и като кабриолет, има дълъг списък от опции за интериор, което позволява на купувачите да създадат автомобил, проектиран по техния вкус. Z06 пристига при дилърите следващото лято. Цените не са обявени, но ръстът от началната цена на Stingray от $59 995 (включително доставката) вероятно ще бъде значителен. Пакетът Z06 на Corvette от седмо поколение добави около 25 000 долара към цената на стикера, а говорител на Chevrolet каза, че новият модел ще има подобна ценова стратегия.

Откакто беше пуснат на пазара в края на 2019 г., Chevrolet е продал около 50 000 осмо поколение Corvette.