Архив

На Нюрбургринг на 13-и – в десетката четирима пилоти на BMW DTM

Не успяха да надградят представянето в събота на Марко Витман

safe_image

По press.bmwgroup.com

Нюрбургринг. В десетото състезание от сезона на DTM, на 13-и септември, четирима пилоти на BMW DTM попаднаха в челната десетка на пистата за Grand Prix на Нюрбургринг (GER). Те обаче не успяха да надградят представянето в събота, когато Марко Витман (GER, Schaeffler BMW M4 DTM) стигна до подиума. Шелдън ван дер Линде (RSA, Shell BMW M4 DTM) беше най-добре класираният пилот на BMW, завършвайки на шесто място. Джонатан Абърдайн (RSA, CATL BMW M4 DTM), Витман и Филип Енг (AUT, ZF BMW M4 DTM) преминаха финалната линия на позиции осем, девет и десет.

Квалификационната сесия вече показа, че ще бъде трудно да се постигне поредното подиум на по-дългия вариант на пистата Нюрбургринг. По време на състезанието ван дер Линде използва ранен пит стоп, за да се изкачи на шеста позиция. Лукас Ауер (AUT, BMW Bank M4 DTM) и Тимо Глок (GER, iQOO BMW M4 DTM) завършиха на единадесета и 14 позиция. Робърт Кубица (POL) от екипа на BMW ART Grand Prix си осигури девето място в решетката в квалификациите и завърши състезанието на дванадесето място. Победата отиде при Робин Фрийнс (NED, Audi).

Следващия уикенд на по-късата спринтова писта Нюрбургринг ще се проведат единадесетата и дванадесетата надпревара за сезона.

 Реакции на десетото състезание DTM за сезон 2020 на Нюрбургринг.

Йенс Маркуард (директор на BMW Group Motorsport):

„Това беше тежко състезание след трудна квалификационна сесия. Трябваше да работим много усилено, след като започнахме от тези мрежови позиции. Трябваше да изпробваме няколко неща със стратегията. Шелдън ван дер Линде се справи много добре и се доближи до аудито, но има разлика между това да стигнеш и да можеш да изпревариш. Когато преследвате, гумите се влошават много бързо. Джонатан Абърдейн също даде силно представяне в състезанието зад Шелдън. Срамота е, че той отстъпи още едно място в дуела с Джейми Грийн в края.

Марко Витман и Филип Енг също завършиха в точките, но за съжаление те нямаха добри мрежови позиции. Не искаме да се борим за пето до десето място, искаме да се борим за подиум и за това наистина трябва да намалим разликата в квалификациите. Всички пилоти на BMW бяха близо един до друг, но разликата с Audi беше по-голяма, отколкото в събота. Трябва да разберем причината за това.

Позицията на решетката определя начина, по който ще стартирате в състезанието. Темпото на състезанието е доста добро, но скоростта на обиколка не. Ще трябва да разгледаме това. Поздравления за Робин Фрийнс за победата.“

 Марко Витман (# 11 Schaeffler BMW M4 DTM, BMW Team RMG, Решетка: 10-то, Състезание: 9-то, Класиране на пилотите: 8-мо, 61 точки):

„Малко е разочароващо, тъй като през уикенда имахме проблеми със съединителя. Не го заменихме между вчера и днес, което доведе до идентични проблеми в началото. Като цяло е трудно да си върнете три позиции, ако ги загубите още в началото. В крайна сметка успяхме да отвърнем доста добре, но можехме да направим повече, ако бяхме започнали по-добре, тъй като нашето темпо като цяло беше наред. “

Тимо Глок (# 16 iQOO BMW M4 DTM, BMW Team RMG, Решетка: 12-то, Състезание: 14-то, Класиране на пилота: 7-мо, 68 точки):

„Като цяло това беше трудна надпревара за нас. Не знам точно какво е причинило това. Точно както вчера, закъсах зад Филип Енг за няколко обиколки и след това го изпреварих. След това успя да се върне покрай мен малко по-късно. Не знам защо гумите се влошиха толкова силно. Ще трябва да разгледаме причините за това и какво можем да направим, за да се подобрим. “

Лукас Ауер (# 22 BMW Bank M4 DTM, BMW Team RMR, Решетка: 13-то, Състезание: 11-то, Класиране на пилотите: 10-то, 36 точки):

„Това не беше добър уикенд за нас. Опитах се да покрия потенциален период на безопасност на автомобила. Управлението на гумите беше добро, но тази стратегия просто не работи, без да се появи предпазна кола. Като цяло има много неща, които можем да подобрим и затова смятам, че следващата седмица трябва да е наред. “

Филип Енг (# 25 ZF BMW M4 DTM, BMW Team RBM, Решетка: 11-то, Състезание: 10-то, Класиране на пилотите: 11-то, 31 точки):

„Днешното състезание беше малко по-трудно от вчерашното. Като цяло имахме повече недозавиване с колата. Темпото не беше толкова добро, но изпълнението ни беше наред. “

Джонатан Абърдайн (# 27 CATL BMW M4 DTM, BMW Team RMR, Решетка: 8-ма, Състезание: 8-ма, Класиране на пилотите: 12-та, 24 точки):

„От моя гледна точка състезанието всъщност беше наред. Започнах от осмо място и удържах на тази позиция. Стратегията ми работи добре, но ни липсваше малко темпо. “

Шелдън ван дер Линде (# 31 Shell BMW M4 DTM, BMW Team RBM, Решетка: 7-мо, Състезание: 6-то, Класиране на пилотите: 6-то, 72 точки):

„Лично погледнато, много съм доволен. Мисля, че днес беше перфектно състезание от тактическа гледна точка и моето темпо. Стартът ми не беше толкова добър, тъй като загубих две позиции, но ги върнах веднага в края на обиколката. Щастлив съм от точките, които спечелих за шесто място днес, като най-добрият пилот на BMW. Благодаря на моя екип. Въпреки това е болно да видиш три аудита на подиума. Трябва да сме сигурни, че ще намалим разликата, тъй като искам скоро да се върна на подиума.“