Архив

BMW 507 дебютира през 1955 г.

BMW 507 стартира на автоизложението във Франкфурт на 22 септември 1955 г.bmw 507

Ръчно изработеният, алуминиев корпус, на V-8 задвижвания роудстър – покровителстван от Макс Хофман, влиятелният американски вносител на BMW – е създаден, за да измести BMW отвъд това да бъде просто производител на калпави седани.

Хофман убеждава BMW да предаде пълен контрол върху дизайна на автомобила на граф Албрехт Гьорц, роден в Германия индустриален дизайнер, който е работил при Реймънд Лоуи в Studebaker.

Дизайнът на Гьорц се счита за успешен, с пропорционални линии и с много малко хром. Една от новостите на роудстъра – хромираните отвори за двигатели зад предните колела – стана толкова популярна, че се наследява и при BMW Z3 и Z8. Рамката на 507 е съкратена версия на големия си брат, 503 grand tourer.

d70ad47ecbbc9cb9dc8140992d3861df-2014-07-tp7wliwa1dsqf8r901u3Първоначално предназначен за износ в САЩ, 507 в крайна сметка е твърде скъп за производство, в резултат на което се произвеждат само 252 автомобила, които натоварват BMW с огромни загуби.

През 1959 г., когато е в Германия с американската армия, Елвис Пресли купува бял 507. Колата на Пресли, с шаси 70079, преди това е била използвана като демонстратор на пресата от BMW и е била в състезание с пилота Ханс Стък.

Днес колите от модела събират милиони долари от колекционери на търгове.