Модул 1 на руската Zetta City – най-евтината електрическа кола в света

Производството ще започне през декември с цена от 7 000 долараrussian-zetta-city-module-1-wants-to-be-the-world-s-cheapest-electric (2)

Източници: Autoforum.cz и Auto.Mail.ru

Преди да влезе в затвора в Япония, един от проектите за домашни любимци на Карлос Госн беше Renault City K-ZE. Той трябваше да бъде една от най-евтините електрически коли в света. Последните информации от Китай ни казват, че ще струва около около 12 700 долара. Това е много повече от Ora R1, който започва с малко над 8300 долара. В момента носи титлата на най-евтината електрическа кола в света. Но малката нова руска кола има планове да промени това. Нарича се Zetta City Module 1. или CM1, за кратко. Тя е с прогнозна цена от 7000 долара.

CM1 се разработва от доста време. Снимките са заснети през 2017 г. и показват ранен прототип, с много общи пропорции.

russian-zetta-city-module-1-wants-to-be-the-world-s-cheapest-electricКолата CM1 може да не е вашият модел за красота, но със сигурност има индивидуалност. Напомня ни малко на Mahindra e20, особено благодарение на квадратните линии и линията на талията, която изведнъж се спуска по-близо до задната част.

Кандидатът за цена от $7000 е дълъг 3,04 м, с ширина 1,60 м, височина 1,60 м и има 2 м междуосие. От компанията казват, че е четириместен, но е само с 34 см по-дълъг от Smart Fortwo. Може би отзад ще седят две деца.

Мощността идва от индукционни електрически двигатели в главината на всяко колело. „Лятото и зимата  ни показаха, че индукционните мотори могат да издържат на динамичните натоварвания на пътя. Те са устойчиви на химикали, прах, вода и др. Всички колела са свързани към единна система за управление, която симулира електрически ABS и ESP с russian-zetta-city-module-1-wants-to-be-the-world-s-cheapest-electric (1)висока възможност за рекуперация “, заяви Денис Шуровски, изпълнителен директор на Zetta.

CM1 може да има номинална мощност 46 к. с.  и максимална мощност 97 к. с. „Индукционните мотори имат доста висок специфичен въртящ момент – до 30 Нм/кг“, казва Шуровски.

CM1 очевидно няма предавки и Zetta е разработила своя собствена батерия и системи за управление. „Това ни позволява да съкратим времето за зареждане с 30 процента“, каза изпълнителният директор. Той обещава пробег 200 км в режим ECO.

Шуровски планира да покаже колата през ноември и да започне производство през декември. Ще проверим отново дотогава, за да видим как се справя най-евтиният електромобил в бъдещето в света.