Архив

Stellantis представя своя собствена автоматизирана система за шофиране

Stellantis представи своята система „STLA AutoDrive 1.0“, за която компанията твърди, че е първата самостоятелно разработена автоматизирана система за шофиране с функции „Hands-Free“ и „Eyes-Off“ (SAE ниво 3). Той е предназначен за градско движение, но може да работи при скорости до 59 мили в час.

Изображение: Stellantis

stellantis.com

Stellantis твърди, че наред със STLA Brain и STLA Smart Cockpit, новата автоматизирана система за шофиране ще подобри „интелигентността на превозното средство, автоматизациятаstellantis-stla-autodrive-automated-2025 и потребителското изживяване.“ STLA AutoDrive е способен на автоматизирано шофиране при скорости до 60 км/ч (37 мили/ч), което е предназначено да намали натоварването на водача в трафика със спиране и тръгване и е в състояние да „върне ценно време“.

Според Steellantis системата няма да се използва за пълно задвижване, а ще се включва при подходящи пътни условия. След това водачите се уведомяват, че системата е налична, която след това може да бъде включена чрез физически бутон, което позволява на системата да поеме контрола над автомобила. Веднъж активиран, той „поема контрола, като поддържа безопасна дистанция, регулира скоростта и управлява управлението и спирането безпроблемно въз основа на трафика“.

При по-високи скорости от трафика със спиране и тръгване, по-специално до 95 км/ч (59 мили/ч), системата функционира като система за адаптивен круиз контрол и разполага с функции за центриране на лентата в режими Ниво 2 (ръчно) и Ниво 2+ (ръце настрани, гледане). Той дори съдържа автоматизирана система за почистване на сензори, за да поддържа критичните компоненти чисти за надеждност и функционалност.

Системата функционира, като непрекъснато наблюдава заобикалящата среда чрез „усъвършенстван набор от сензори“, който може да функционира и през нощта или при трудни метеорологични условия като лек дъжд или пръскане по пътя, според Stellantis.

Stellantis не навлиза в повече подробности за сензорите, т.е. не уточнява техния тип или брой. На снимката на Jeep Wagoneer S, оборудван със системата, обаче не се вижда характерната лидарна гърбица на покрива. Сензорите и камерите са дискретно интегрирани в автомобила. Ще има и „разширена офроуд автоматизация“ за избрани модели, въпреки че компанията не е уточнила кога и за кои модели ще се прилага това.

Stellantis пише, че системата е изградена върху мащабируема архитектура и че STLA AutoDrive е „готов“ готов за внедряване и може да бъде адаптиран за глобалните пазари в превозни средства с марката Stellantis, осигурявайки плавно внедряване, тъй като търговските стратегии се привеждат в съответствие с пазарното търсене. Освен това е свързан с облака, което позволява актуализации по въздуха и интегриране на данни в реално време.

„Помагането на шофьорите да използват времето си по най-добрия начин е приоритет“, каза Нед Курик, главен инженерен и технологичен директор на Stellantis. „Като се справя с рутинни задачи при шофиране, STLA AutoDrive ще подобри шофирането, правейки времето зад волана по-ефективно и приятно.“

Stellantis беше доста предпазлив със софтуера за автономно шофиране, но инвестира в технологията още през 2022 г., когато бяха създадени два нови тестови центъра за напредък в развитието на електрически превозни средства и функции за автономно шофиране.