Архив

Продадени електрифицирани коли в Европа – над половин милион за половин година

Продажбите в Европа изпревариха Китай през юли за първи път от десетилетиеrenault-range-z.e

Източник: Forbes

Доклад сочи, че в Европа са продадени половин милион електрически (EV) и plug-in хибридни (PHEV) автомобили през първата половина на годината и е на път да се продадат милион плъгин коли през тази година за първи път в  историята.

Западна Европа също изпревари Китай за първите седем месеца на 2020 г., дори с влиянието на Covid-19.

Продажбите на плъгини бяха разделени между 269 000 EVs и 231 000 PHEVs, изпреварвайки 486 000 автомобили с плъгини, регистрирани в Китай през същия период.

Европейските чисти EV обеми се повишиха с 34.3% на годишна база през първото полугодие, изпреварвайки обема за цялата година през 2018 г., за година, при която пазарният дял бе 40.1%.

Независимият автомобилен анализатор Матиас Шмид прогнозира повече от милион продадени електрически и плъгин общо до края на годината.

Със своите продажби на автомобили, разбити от пандемията Covid-19, Германия сега предоставя субсидия от 9480 евро (11 205 долара) за EV.

Франция, която е най-големият производител на EV автомобили в Европа, с Renault, има още по-голяма субсидия от 12 000 евро (13 000 щатски долара), включително схемата за скрап за 5000 евро за по-стари автомобили.

Volkswagen планира да хвърли 100 000 от изцяло новите си електрически автомобили ID.3 в микса на Европа.

Ще има повече от милион PHEV и EV-та, продадени в Западна Европа през тази година, настоя Шмид, като втората половина е подсилена от пристигането на ID.3 EV на Volkswagen.

Volkswagen все още планира да построи 100 000 автомобила на платформата MEB (разделени между ID.3 и ID.4 SUV) преди края на годината, но дори и без ID.3, плъгините сега представляват 7,9 процента производство от всички немски леки автомобили.

Други електрически автомобили, оборудвани с MEB-платформата, скоро ще бъдат в гамата на Ford, Audi, Seat и Skoda, а Volkswagen Group също има три премиум EV-платформи, като по-старата C-BEV архитектура за Audi e-tron, J1 за Porsche Taycan и Audi e-tron GT и предстоящата PPE платформа за всяка марка от Bentley до Porsche.

В собствените си прогнози тази година Volkswagen има шест процента от чистия пазар на EV в Европа и той вече притежава 4,1 процента благодарение на e-Golf и e-Up.

Най-новото поколение PHEV модели изтласкват пробега с нулева мисия до 50 км, 80 км или дори 100 км.

Tesla води чистата надпревара с EV, но през 2020 г. доставката е била ограничена.

Само два кораби с най-доброто от Фремонт пристигнаха през първата половина на годината.

Tesla_Model_3_DCA_08_2018_0159„Въпреки че Tesla успя да остане най-голямата единична марка по отношение на обемите на BEV през първата половина на годината, месечните обеми до юли вероятно ще паднат под 100 000 единици“, обясни Шмид в доклада.

Към 36 562 продажби на Tesla се добавят до 35 936 от Renault, а 24 670 от Volkswagen.

Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi води Европа с 48 835 EVs, докато Volkswagen (чийто чадър покрива Porsche Taycan и Audi e-tron) се покачва до 47 188.

Renault Zoe завърши първата половина на годината като най-продавания чист модел EV в Европа.

Второто поколение Renault Zoe е начело на EVS, като продаде повече от 10 000 само през юни и 35 500 за половин  година.

Zoe оглави с модел 3 класацията (33 100) – Tesla е на второ място, а e-Golf на Volkswagen (17 600) е на трето.

От топ 10 модела на плъгини през първата половина на годината седем бяха чисти EV, като Audi e-tron е на пето място, Peugeot e-208 на шесто, Nissan на седмо и Hyundai Kona на осмото.

Mitsubishi Outlander беше водещият PHEV, следван от Volvo XC60 и Volkswagen Passat.

Най-богатият микс от EV модели в Европа си остава Норвегия, с 43,9 процента от общия пазар на автомобили досега тази година, следвана от Холандия (11,3 процента) и Исландия (10,3 процента).