VWCV планира 44 000 ID. Buzz през 2023 г
Освен това VWN иска да разшири гамата си от леки електрически търговски превозни средства
vwn-presse.de, automobilwoche.de, 24 март 2023 г.
Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) планира да увеличи производството на ID. Buzz. Това трябва да намали времето за доставка и да направи електрическия модел достъпен в повече страни. Освен това VWN иска да разшири гамата си от леки електрически търговски превозни средства.
Според VWCV производителят е произвел повече от 32 000 бройки от ID. Buzz и ID. Buzz Cargo. И малко по-малко от 10 000 единици са доставени досега. „Число, което сега бързо ще се умножи“, каза главният изпълнителен директор на VWCV Карстен Интра пред Automobilwoche в кулоарите на годишната пресконференция на автомобилния производител.
Вариантите на Buzz се простират до третото тримесечие на 2023 г. VWCV иска да намали времето за доставка и увеличава производството. Повечето от това обаче няма да се случи до средата на 2024 г. „Планираме да направим 44 000 ID. Buzz ще бъде строен в Хановер“, казва главният производствен директор Йозеф Баумерт. От средата на 2024 г., когато T6.1, най-продаваният модел до момента, се прекратява, производството в Хановер ще се разшири още повече. След това VWCV ще пуска 650 до 700 ID. Buzz всеки ден.
Увеличеното производство трябва също така да направи възможно навлизането в нови пазари: Дългата версия на ID. Buzz ще бъде представен през лятото на 2023 г. и ще стартира в САЩ през 2024 г. Други страни ще го последват. „Планира се да се навлезе на японския пазар с ID. Известията са потвърдени и подготовката е в ход“, казва Интра. Електрическият ван също е планиран да бъде пуснат там през 2024 г. Освен това компанията в момента разглежда още 15 държави, казва той. Според Ларс Краузе, член на борда на компанията за продажби, Турция, Израел и Сингапур вече са твърдо планирани, където доставките също са планирани да започнат през 2024 г.
В Хановер VWCV може да произвежда до 1000 автомобила на ден; след гореспоменатия край на производството на T6.1 в средата на 2024 г., това трябва да бъдат 650 до 700 ID. Buzz и 300 до 350 T7 Multivan.
VWCV вероятно ще предложи заместител на T6.1 с полезен товар от около един тон (и също с електрическо задвижване) от четвъртото тримесечие на 2024 г. – но моделът вече няма да се произвежда в Хановер.
Вместо това, той ще бъде разклонение на VW на Ford E-Transit Custom от сътрудничеството с Ford. Моделът, който очевидно се нарича просто VW Transporter, ще бъде произведен с E-Transit Custom във Ford Otosan в Турция.
С 1000 автомобила на ден заводът в Хановер ще работи на пълен капацитет; това очевидно вече е така в двата завода на VWCV в Полша. Там скоро ще се произвежда и частично електрически модел: производителят обяви, че след Multivan Caddy ще се предлага и като PHEV.