Архив

Tesla отваря повече Superchargers в Европа за употреба от други марки

Все още няма данни за действителната статистика за употреба на електрически автомобили от други марки

teslamag.de, tesla.com

Tesla отвори много повече от своите Superchargers в Европа за други марки. Въпреки че броят на европейскитеtesla-supercharger-europa-europe-fremdmarken-min страни с одобрени Superchargers не се е променил, има увеличение в броя на станциите, които могат да се използват от електрически автомобили от други марки.

Когато първите станции бяха предоставени за всички марки в Италия миналия ноември, избрани бързи зарядни устройства на Tesla бяха достъпни и за други марки в общо 15 европейски държави. Това все още е така, но на картата броят на одобрените станции е нараснал значително.

Сега 69 от 153-те местоположения на Supercharger в Германия вече могат да се използват и с електрически автомобили от други марки, процес, който започна с 16 местоположения на Supercharger през юни 2022 г. С 69 места, всяко с няколко Supercharger-а, Tesla вече е четвъртият по големина HPC оператор зад EnBW, Aral pulse и Ionity.

В Холандия почти всички бързи зарядни устройства на Tesla вече са отворени за използване от трети страни, с изключение на наскоро отворения V4 Supercharger в Хардервейк, който ще последва скоро, веднага щом Tesla за първи път поиска да събере данни от операцията с собствени превозни средства. Особеност на V4 Superchargers е, че кабелът за зареждане е по-дълъг. Това трябва да улесни зареждането на други електрически автомобили, които нямат порт за зареждане на същото място като Teslas.

Все още няма данни за действителната статистика за употреба на електрически автомобили от други марки. Първоначално опасенията за бързината към отворените Superchargers не се материализираха, с изключение на няколко пикови дни около официалните празници. Това може да се дължи на гореспоменатите предизвикателства около късите кабели, но също и на цените, които са с няколко цента по-високи за киловатчас за зарядни устройства на трети страни.

В САЩ първите Superchargers също са отворени за марки на трети страни от средата на февруари като част от споразумение между Tesla и правителството на САЩ относно допустимостта на новите Superchargers. Това е така, защото условието е станциите за зареждане да използват стандарта за бързо зареждане CCS, но Tesla настоява да използва собствен формат на щепсела, наречен NACS в Северна Америка.