Архив

Mercedes се готви за нови EV платформи

Моделите с вътрешно горене и хибридите ще продължат да се изграждат на настоящите платформи. Но ще има само нови чисто електрически разработки

automobilwoche.de

Mercedes инвестира сериозно, за да направи производствената си мрежа годна за новите платформи, които ще въведе от 2024 г. Според доклад на германската медия, производителят ще започне преустройството на завода си в Ращат това лято. Това е мястото, където Mercedes ще строи първия си модел, базиран на модулната архитектура на Mercedes-Benz (MMA).

Производителят ще започне преустройството на завода си в Ращат това лято.

Производителят ще започне преустройството на завода си в Ращат това лято.

Mercedes прави повече от просто модернизиране на завода в Ращат: заводите в Кечкемет, Унгария, и Пекин също ще бъдат преобразувани. През юни Mercedes обяви, че ще инвестира над 2 милиарда евро в европейските си производствени обекти. Йорг Бурцер, ръководител на производството в Mercedes-Benz, каза пред Automobilwoche, че автомобилният производител инвестира „трицифрена милионна сума на завод“.

Вместо седем компактни модела, в бъдеще ще има само четири. Първият от тях вероятно ще бъде наследник на CLA. Модел от сегмента C-Class, базиран на изцяло електрическата архитектура MB.EA, също е планиран за Кечкемет. „Два спортни модела AMG.EA ще бъдат добавени към гамата по-късно, като и двата ще се произвеждат ексклузивно в Зинделфинген“, каза Бурцер, добавяйки, че е твърде рано да се говори за нещо, което ще дойде след това.

В светлината на възможните субсидии в САЩ Mercedes също обмисля разширяване на завода си в Тускалуза. „Ние очевидно гледаме какво ще се случи със Закона за намаляване на инфлацията“, така Бурцер. „Рамковите условия в световен мащаб винаги се променят и ние трябва да реагираме на това, ако е необходимо.“

Mercedes обяви през юли 2021 г., че ще въведе нови електрически платформи едва от 2025 г. – моделите с вътрешно горене и хибридите ще продължат да се изграждат на настоящите платформи. Но ще има само нови чисто електрически разработки.

MB.EA обхваща всички средни и големи пътнически автомобили над MMA и „ще бъде електрическата основа на бъдещото портфолио на BEV като мащабируема модулна система“. За моделите с висока производителност, AMG.EA ще „адресира нуждите на клиентите на Mercedes-AMG, ориентирани към технологиите и производителността“. Електрическите микробуси и лекотоварните автомобили ще бъдат базирани на VAN.EA. Всички други нови платформи впоследствие също ще бъдат изцяло електрически.

Веднъж MMA беше обявена като последната смесена платформа, която ще бъде разработена с фокус върху електрическите превозни средства, но може да побере и двигатели с вътрешно горене.