Архив

Mercedes-AMG разкрива проектно проучване за електрификация

Автомобилният производител набира скорост по пътя си към изцяло електрическото бъдеще

На събитието, наречено The Economics of Desire на Лазурния бряг, производителят обяви допълнителни подробности за своята стратегия

mercedes-benz.com (проучване), mercedes-benz.com (стратегия)

Mercedes-AMG предоставя поглед към своето изцяло електрическо бъдеще с дизайнерско проучване. Vision AMG е електрическо купе с четири врати и независима платформа AMG.EA – в момента се разработва за изцяло електрически мощни модели на автомобилния производител в Афалтербах, североизточно от Щутгарт.

Mercedes AMG Vision-AMG-2022

Mercedes AMG Vision-AMG-2022

Според Филип Шимер, председател на управителния съвет на Mercedes-AMG GmbH, в региона на Щутгарт има „нов, много специален дух на оптимизъм“. AMG се преоткрива и курсът е ясно определен за електрифицирано бъдеще. „С това проучване сега предлагаме първи поглед върху това как пренасяме ДНК на AMG в изцяло електрическото бъдеще, започвайки през 2025 г.“, продължи Шимер.

Според Гордън Вагенер, главен дизайнер в Mercedes-Benz, концептуалният автомобил се основава на Vision EQXX. Автомобилът е разработен изцяло в Афалтербах. Според компанията това се отнася не само за самата платформа, но и за специалната високоволтова батерия и задвижващата технология. Vision AMG се задвижва от двигател с аксиален поток, разработен от дъщерното дружество на Mercedes-Benz Yasa. Със своя компактен и лек дизайн, той осигурява значително повече мощност от конвенционалните електрически двигатели. Mercedes не е предоставил данни за ефективността или информация за енергийното съдържание на батерията.

Според компанията концептуалният автомобил се характеризира с плавни, пълни повърхности. Фугите са сведени до минимум, а задните и страничните стъкла са боядисани в цвета на каросерията Alubeam silver. Дългото междуосие, А-колона, поставена далеч напред и силно наклонена, както и линията на покрива, която се спуска надолу към задната част са допълнителни характеристики. Силно скосеният откъсващ се ръб отзад е рамкиран от осветена лента, която позволява различни светлинни инсталации. „Vision AMG показва в грандиозен стил как може да изглежда електрификацията на Mercedes-AMG, като същевременно остава верен на естетиката на марката“, казва Вагенер.

Mercedes-Benz се стреми да стане напълно електрически до 2030 г. – когато пазарните условия позволяват – и CO2 неутрален до 2039 г. Компанията също така иска да се съсредоточи повече върху луксозния сегмент. На събитието, наречено The Economics of Desire на Лазурния бряг, производителят обяви допълнителни подробности за своята стратегия.

Автомобилният производител набира скорост по пътя си към изцяло електрическото бъдеще. Това означава, че Mercedes-Benz ще промени структурата на своето продуктово портфолио и в бъдеще ще инвестира повече от 75% в развитието на превозни средства в най-печелившите пазарни сегменти. Планът е делът на продажбите на най-високия сегмент да се увеличи с около 60% до 2026 г. в сравнение с 2019 г. Целта е значително увеличение на рентабилността и по-силна финансова устойчивост с цел постигане на възвръщаемост на продажбите от около 14 на цента до средата на десетилетието.

Ола Келениус, председател на управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG, каза, че ядрото на стратегията е в луксозния сегмент, традиционното ядро на марката. Целта е да се съсредоточи още повече върху тази цел, за да „разгърне пълния потенциал на Mercedes-Benz дори в предизвикателна среда“, казва той.