Производството на VW ID.4 стартира в Емден
Според Волфсбург, Емден е първото високотехнологично място за електрическа мобилност в Долна Саксония
volkswagen-newsroom.com
VW ID.4 сега също се произвежда в Емден. Това означава, че ID.4 вече се произвежда в германските обекти в Цвикау и Емден, както и в китайските заводи в Антинг и Фошан. От есента на тази година производството за американския пазар ще започне в Чатануга.
Според Волфсбург, Емден е първото високотехнологично място за електрическа мобилност в Долна Саксония. VW инвестира около един милиард евро в преобразуването на завода, така че електрическите автомобили да могат да слизат от поточната линия там. VW планира да инвестира общо 21 милиарда евро във федералната държава до 2026 г.
Фазата на преобразуване продължи две години. Въпреки че имаше глобални предизвикателства, VW остана по график с проекта си. В хода на преустройството на завода бяха изградени шест нови производствени халета и логистични сгради, както и пет нови конвейерни моста с общо около 125 000 квадратни метра.
Бяха проведени свързани с производството и виртуални курсове за обучение, а също така имаше и екскурзия с обекта на VW в Цвикау. Твърди се, че от пролетта на 2020 г. повече от 400 служители от Емден са били разположени в Цвикау, за да се подготвят за производството на електронни превозни средства.
„Бързото разширяване на производствените мощности за нашия успешен модел ID.4 е ключов компонент от нашата стратегия АКСЕЛЕРАТ“, казва изпълнителният директор на Volkswagen – Ралф Брандщатер. „Това ни помага да ускорим трансформацията към мобилност с нулеви въглеродни емисии и да създадем допълнителен капацитет, за да отговорим на голямото търсене на електрически превозни средства.“
Според Брандщатер, Volkswagen наема 130 000 души в Долна Саксония. След ID.4 с Aero B като седан и като вариант, други модели EV ще се произвеждат в Емден през следващата година. „В допълнение, производството на емблематичния ID. Buzz ще започне тази година във Volkswagen Commercial Vehicles в Хановер. Към него ще се присъедини от 2023 г. нататък ID.3, произведен във Волфсбург, докато друго електрическо превозно средство – Trinity – ще слезе от поточната линия на мястото от 2026 г.“, продължи Брандщатер.
„Последователното разширяване на производствената мрежа е от ключово значение за успеха на нашата глобална електрическа офанзива“, обяснява Кристиан Волмер, член на управителния съвет за производство и логистика на марката Volkswagen. „Със знанията и опита, придобити в Емден, ние ще можем бързо и ефективно да управляваме трансформацията на други заводи.“
Според VW, ID.4 бързо се превърна в успешен модел след пускането на пазара: през първото тримесечие на 2022 г. групата достави повече от 30 000 автомобила от модела. Общо 163 000 превозни средства са доставени по целия свят от пускането му на пазара миналата година – „което прави ID.4 най-продаваното електрическо превозно средство, както на марката Volkswagen, така и на Volkswagen Group“. В момента има около 73 000 поръчки за модела по целия свят.