До 2025 г. Лондон ще инсталира 50 000 точки за зареждане на EV
Лондон ще стане транспортен град с нулеви емисии до 2030 г.
Кметът на Лондон – Садик Хан, разкри актуализиран план за създаване на инфраструктура за електрически превозни средства, чиято цел е до 2025 г. в града да се поставят 50 000 пункта за зареждане с електроенергия, тъй като Лондон ще стане транспортен град с нулеви емисии до 2030 г.
Планът предвижда премахване на бариерите за по-нататъшно ускоряване на вече нарастващия темп на приемане на електромобили в града – според прогнозите, електромобилите могат да се увеличат от около 20 000 в днешния град до над 330 000 до 2025 г. Хан призовава за „революция на електрическите превозни средства”.
Транспортът за Лондон вече се е ангажирал с инсталирането на 300 точки за бързо зареждане до края на 2020 г. и се очаква, че до края на 2020 г. ще бъдат инсталирани и над 3 500 точки за зареждане с АС.
Но ще е необходимо много повече, за да може градът да постигне целите си в областта на инфраструктурата, с около 36 000 до 51 600 точки за зареждане, които се считат за необходими до 2025 г.
Работната група на кмета на инфраструктурата за електрически превозни средства очаква повечето точки да бъдат инсталирани от частния сектор, но също така отбелязва, че „може да е необходима допълнителна подкрепа от правителството“.
Лондон ще разработи и центрове за бързо зареждане, за да обслужва високоскоростни бизнес потребители с идеята, че тези шофьори ще знаят, че бързото зарядно устройство трябва да е лесно достъпно. Градът планира да създаде най-малко пет от тези лесно достъпни водещи бързи центрове, „един във всеки подрайон на Лондон“, като първият ще бъде открит през 2020 г.
Националният оператор на електроенергийната система (ESO) вече обяви, че мрежата на Великобритания ще може да работи със 100% възобновяеми енергийни източници до 2025 г. за по-чиста електроенергия.
Хан е посочил замърсяването на въздуха в града, а Лондон откри първата 24-часова ултра ниска емисионна зона по-рано тази година. В предговора на кмета към новия план за инфраструктура, Хан пише, че „въздухът на Лондон е толкова мръсен и замърсен, че е сериозна криза в общественото здраве“.
Понастоящем Лондон запазва стабилни темпове по отношение на инсталирането на точките за зареждане с електроенергия, но Хан и неговата работна група се стремят да реализират повече и заслужават да бъдат похвалени за амбицията.
Планът признава, че повечето шофьори ще зареждат у дома, ако могат, но както е в много големи градове, жителите често нямат паркинзи извън улицата, докато планът отбелязва, че електрическите таксита ще играят роля в увеличаването на търсенето на наличните зарядни устройства за електромобили.