Батериите на Nissan Leaf траят много дълго време

Задържат 70% или повече капацитет след 10 години

2019 Nissan LEAF e-Plus

2019 Nissan LEAF e-Plus

По greencarreports.com

Още преди първите пазарни доставки на електрическия  автомобил Leaf в края на 2010 г., на Nissan често се споменава за необходимостта да се създаде търсене на батерии за Leaf.

Според коментари, направени миналия месец от изпълнителния директор на Nissan-Renault, позовавайки се на данните за зареждането на акумулаторите на Nissan върху 400 000-те Leafs, продавани в световен мащаб, батериите лесно ще надживеят живота на превозните средства – не само тези, които са след злополуки.

„Ще трябва да възстановим тези батерии“, каза Франсиско Каранца, управляващ директор на Renault-Nissan Energy Services, на конгреса на Automotive News Europe.

В Обединеното кралство компанията в момента предлага Nissan Energy Solar, съчетаващи слънчеви панели с акумулаторни батерии. На някои други места в Европа Leaf се разрешава да бъде свързан към мрежата, а в световен мащаб 4R Energy Corporation, компания, основана от Nissan и Sumitomo, изпробва схема, която би използвала батерии от втора употреба, за уличното осветление.

Nissan x Opus кемпер с повторно използвани батерии Leaf във Великобритания с Nissan Qashqai

Nissan x Opus кемпер с повторно използвани батерии Leaf във Великобритания с Nissan Qashqai

Други по-широкомащабни приложения включват мегаватни системи за съхранение на енергия, подходящи за изглаждане на пиковото потребление в търговски обекти, промишлени предприятия или по-малки станции за зареждане на електрически превозни средства.

Преди няколко месеца Nissan в САЩ каза, че разглежда широк кръг от приложения, но не се ангажира с никое от тях в по-голям мащаб.

През миналия месец Volkswagen обяви, че очаква батерийните пакети в предстоящите ID модели, изградени на основната модулна електрическа платформа (MEB), да издържат „живота на автомобилите“.

По-конкретно, VW казва, че батериите ще запазят 70% от първоначалния си капацитет за 8 години или 100 000 мили.

Това е близо до целта на Nissan при първоначалното внедряване на Leaf – че след това се очаква батерията да задържи 70% или повече от първоначалния си капацитет след 10 години – въпреки че първоначалната гаранция беше и за 8 години или 100 000 мили.

Но дори когато техният капацитет се влоши много по-ниско от това, те ще бъдат добри за второ използване. Например персоналът на Nissan в областта на научноизследователската и развойна дейност предвижда, че след 20 години клетките могат да съхраняват малко под 40% от първоначалния си енергиен капацитет. Това ще ги направи продуктивни в по-голям мащаб за съхранение на енергия.

Тъй като VW планира 22 милиона електрически превозни средства за 10 години, всички с активна настройка, която може да даде на тези батерии още по-дълъг живот, нека се надяваме, че повече компании ще достигнат успешни решения.