PSA Peugeot-Citroen ще пусне автономни автомобили до 2020 г.
Концернът вече разполага с 5 напълно завършени прототипа
PSA обяви, че е поела ангажимент да развива автономно шофиране на ниво 3, което дава възможност водачът да поеме контрола по всяко време. PSA тества автомобил със самостоятелно шофиране при различни условия, за да види дали водачът е в състояние да вземе обратно контрола, дори ако той се е преместил от седалката. Компанията е доволна от резултатите, каза Седрик Вивиен, директор, отговарящ за автономните автомобили.
Това стана на пресконференция на 23 юни, свързана с автономната технология на компанията.
По време на събитието PSA официално публикува стратегията си за въвеждане на автономно шофиране, което компанията нарича Autonomous Vehicle for All, като се започне с ниво 1 или „hand on“ функции, включително адаптивен круз контрол и позициониране на лентата.
Характеристиките за автономност на ниво 1, дефинирани като „помощ на водача“ от групата инженери SAE International, включват адаптивен круиз контрол, активна спирачка и поддръжка на лентата. Те са на разположение на модели, включително Peugeot 208 и 308 хечбек, както и 2008 и 3008 кросоувъри.
Ниво 2 или „ръце на разстояние“ ще се предлагат след 2018 г., първо на DS 7 Crossback, а след това скоро след това на други автомобили DS, както и модели Peugeot и Citroen. Автоматизирането на ниво 2 ще включва автоматизиран паркинг и Connected Pilot, който следи позицията на автомобила в неговата лента и спрямо останалите автомобили.
PSA Peugeot-Citroen възнамерява до края на десетилетието да започне серийно производство на напълно автономни автомобили. Този процес ще протече на два етапа, съобщава Automobile.
Първият предвижда до 2018 г. компаниите Peugeot и Citroen да пуснат модели, които самостоятелно да се придвижват по извънградски пътища, в задръстванията в големите градове и да паркират без участието на шофьора. Вторият етап ще стартира след това, като неговата цел е създаването на напълно автономни превозни средства.
В момента PSA има и тества 5 прототипа, оборудвани с видеокамери, ултразвукови сензори и радари. Тези модели могат самостоятелно да се придвижват по магистрали и в задръствания, като следят за трафика и предупреждават водача за евентуална опасност на пътя. Тяхната цел е да облекчат шофьорите при дълги и монотонни пътувания.
Следващата крачка ще бъде създаването на автомобили, които се движат напълно автономно. При тях воланът ще бъде излишен, като мястото му ще бъде заето от „интуитивно разбираем интерфейс”, който ще се управлява с помощта на жестове и гласови команди. Данните от системите ще се прожектират на предното стъкло на машината.
Ниво 3 “ функции ръце“ ще се появи през 2020 г. Това ще бъде последвано след 2025 г. с ниво 4 и автономия на ниво 5 („без водача“).
PSA тества флотилии от 20 прототипа за самоуправление и през юли 2015 г. е първият френски производител, който провежда тестове по пътищата. Към днешна дата компанията твърди, че прототипите са изминали 125 000 км по европейските пътища.
PSA обяви своята нова електронна архитектура – модулна и мащабируема система от сензори като радар и лидар и микропроцесори. Архитектурата ще се появи за пръв път през 2020 г. на платформата EMP2 на PSA, използвана за компактни и средно големи автомобили като SUV Crossback, Peugeot 5008 и Citroen DS 5 Aircross.
Системата, която според PSA може да обработва 10 пъти повече данни от сегашната архитектура, ще разполага с вградени функции за защита на данните и кибернетична сигурност, което ще позволи на клиентите да извършват някои операции по поддръжка и да получават достъп до нови услуги, без да отиват на дилър. Актуализациите на софтуера ще се предават автоматично, като се разработват нови алгоритми за управление.
Automotive News