Архив

PureTech на PSA – „Двигател на годината“

Приз за бензиновия 3 цилиндъра 1,2 л с турбокомпресор на PSA GroupInfographie_GPF_BD_EN

По време на 18-тите награди „Двигател на годината“ в Щутгарт международно жури от журналисти присъди приза „Двигател на годината“ за 2017г. на 1,2-литровия трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор PureTech в категорията от 1 л до 1,4 литра.

Избирането на „Двигател на годината“ за трета поредна година потвърждава търговския успех на този двигател, който е наличен с мощност 110 к.с. и 130 к.с. (PureTech 110 S&S и PureTech 130 S&S).

С над 850 000 броя, вече произведени в заводите Française de Mécanique в Дуврен (Франция) и в Сянян (Китай) от лансирането му през 2014 г., този двигател ще се произвежда и в завода в Тремери (Франция) от края на 2017 г., за да се посрещне увеличеното търсене и да се удвои производственият капацитет на този двигател във Франция. Годишното производство ще надхвърли 1 милион броя до 2019 г.

1,2-литровият PureTech във версиите със 110 к.с. и 130 к.с. се използва в над 90 модела в 70 държави. През 2017 г. той допринася за търговския успех на новите продукти на PSA Group, като новия SUV Peugeot 3008, избран за Автомобил на годината за 2017.

На европейския пазар модулното семейство на 1,2-литровия трицилиндров Puretech представлява една трета от всички бензинови и дизелови двигатели на PSA Group.

Признат от пазара заради удоволствието при шофиране, което предлага дори при най-ниски обороти, 1,2-литровият трицилиндров двигател с турбокомпресор PureTech продължава да се усъвършенства и ще се възползва от значителни подобрения преди края на 2017 г. с увеличена динамика и намален разход на гориво (до 4%):GROUPE_PSA_MOTEUR_DE_L_ANNEE_2017_0

– въвеждане на филтър за твърди частици (GPF- Gasoline Particulate Filter) за намаляване на емисиите частици с над 75% за посрещане на изискванията на бъдещите стандарти, които ще влязат в сила от 2020 г. в Европа и Китай;

– оптимизация на икономичността, благодарение на промените в циклите на изгаряне и впръскване на горивото под налягане 250 бара;

– намаляване на механичното триене и въвеждане на нов турбокомпресор;

– по-компактен размер на двигателя за оптимизиране на аеродинамиката (ползи по отношение на SCx).

Коментирайки наградата, Кристиян Шапел, вицепрезидент „Двигатели и шасита“ на PSA Group, каза: „Получаването на тази награда потвърждава изключителното качество и динамика на бензиновите ни двигатели. Продължаваме да оптимизираме нашите двигатели с вътрешно горене, за да ги направим по-икономични и все по-екологични, като така отговорим по-добре на предизвикателствата на енергийния преход.“