Архив

Peugeot представя голяма батерия за e-3008 и e-5008

При пускането на пазара на двата електрически SUV, Peugeot обяви варианти за дълъг пробег с батерия от 97 кВтч, но досега само по-малката батерия е налична за поръчка. Марката Stellantis ще представи новите опции за батерии за e-3008 и e-5008 на автомобилното изложение в Париж през октомври.

stellantis.com , 23.09.2024 г. – 09:43 ч.

Двата електрически SUV са базирани на новата платформа Stellantis STLA Medium и използват батерийни клеткиново пежо от съвместното предприятие ACC (заедно с TotalEnergies и Mercedes-Benz). Това означава, че батерийните клетки идват от Франция, където в момента се намира единствената работеща фабрика на ACC. Графикът за заводите в Кайзерслаутерн и Термоли в Италия е несигурен.

Французите също предоставят допълнителни подробности в настоящото прессъобщение, в което Peugeot обявява световната премиера на версията за дълги разстояния на автомобилното изложение в Париж (14 до 20 октомври). Предишната батерия беше 98 кВтч, а сега е 98 кВтч. От друга страна, той потвърждава предишния временен обхват на WLTP от 700 километра за e-3008; по-големият e-5008 може да измине до 668 километра с едно зареждане, според WLTP.

Peugeot определя максималната мощност на зареждане с постоянен ток на батерията за дълъг обхват на 160 кВт – STLA Medium е чисто 400-волтова платформа. Въпреки че други модели в този размерен клас предлагат по-висок пиков капацитет на зареждане, Peugeot изглежда може да поддържа 160 кВт за сравнително дълго време – времето за зареждане от 20 до 80 процента е 27 минути. Пряко сравнение с конкуренцията обаче не е възможно, тъй като Stellantis определя времето за зареждане от 20 до 80 процента – а не обичайните десет до 80 процента.

Двата модела ще бъдат пуснати в продажба с допълнителното обозначение „230“. Голямата батерия е комбинирана със 170 кВт електрически мотор, а мощността отговаря на 230 к. с., което дава името на автомобила. Версиите с батерия от 73 кВтч ще се захранват от двигател с мощност 157 кВт (213 к.с.) и се продават с кодов номер „210“. ще бъде обявено с пускането на пазара на новите батерии с голям обхват.

Новата опция за батерия е с 15 милиметра по-дебела от батерията от 73 кВтч. Според производителя, STLA Medium е проектиран като платформа „BEV-by-design“, така че наличното пространство в интериора и багажника не е засегнато. Дългият 4,54 метра e-3008, с междуосие от 2,73 метра, е сравнително компактен автомобил, като се има предвид, че батерията му има енергийно съдържание от почти 100 кВтч

Peugeot все още не е обявил цените за двата модела с дълги пробега. В Германия e-3008 210 с батерия от 73 кВтч започва от 48 650 евро в оборудването Allure, докато e-5008 210 ще струва поне 51 150 евро – също в оборудването Allure. Това ниво на оборудване се предлага и с по-голямата батерия – цените вероятно ще се повишат с няколко хиляди евро.