Архив

Stellantis продължава да се конкурира успешно на предизвикателния европейски пазар

  • Stellantis започна второто полугодие на 2024 г., запазвайки второто си място на европейския пазар – с пазарен дял от близо 18%;
  • От началото на годината компанията е №1 във Франция, Италия и Португалия и бележи постоянен ръст в Австрия, Германия и Полша;
  • Лекотоварната гама Stellantis Pro One затвърждава лидерството си с почти 29% пазарен дял и с 1,4% увеличение на обема на продажбите;
  • На пазара на нискоемисионни превозни средства (LEV) Stellantis постига стабилен растеж на продажбите, като през годината ръст е отчетен и при електическите автомобили с батерии (BEV) във  Франция и Обединеното кралство.

Stellantis започна втората половина на годината със стабилен пазарен дял от 18% в ЕС29, като запазва позициятаStellantis_infografic-PR_January-August'24 си на втория по големина автомобилен  производител в Европа. Особено добро е представянето на марките Citroen,  Dodge и Jeep, които бележат ръст в продажбите спрямо предходната година,  а през първите осем месеца на 2024-а компанията заема водещо място във  Франция, Италия и Португалия.

Във Франция Stellantis държи 30% пазарен дял на годишна база, като четири  модела влизат в топ 10 на най-продаваните автомобили: Peugeot 208, 308,  2008 и Citroen C3. В Италия компанията печели 32% от пазара с модели като Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Citroen C3 и Jeep Avenger, който е най-търсеният SUV в страната. В Германия, където пазарният дял на Stellantis е 14%,  продажбите нарастват с над 13%, като почти всички марки отбелязват  двуцифрен ръст спрямо миналата година. За Opel Astra са отчетени над 4300  реализирани автомобила през август, което нарежда модела сред най търсените в сегмент C. Към страните със значителен ръст в продажбите се  нареждат и България, Хърватия, Чехия, Дания, Ирландия и Словения.

Лекотоварната гама Pro Onе на Stellantis затвърждава лидерската си позиция  с близо 29% дял и 1,4% увеличение на обема спрямо миналата година. Впечатляващо е представянето й в Германия, където нарастването на  продажбите е от 29,5%, а на пазарния дял – с 3,3%. Лекотоварните модели регистрират силни резултати и в Нидерландия (+13%), Испания (+17%) и  Португалия (+6%), като през миналия месец Австрия отново е лидер в  сегмента.

„Въпреки колебанията на пазара, стартирахме втората половина на годината  с подходяща инерция в Европа, като поддържаме стабилен ръст във всички  сегменти и видове енергия“ – коментира Уве Хохгешурц, главен оперативен  директор на Stellantis за Разширена Европа. – „Професионализмът на нашия  екип и предстоящите нови мултиенергийни модели, включително автомобилите на Leapmotor, ще позволят на компанията да продължи да се  състезава за първото място.“

При нискоемисионните превозни средства (LEV) Stellantis отчита стабилен  ръст благодарение на новите BEV (електрически превозни средства с  батерии), PHEV (plug-in хибриди) и MHEV (меки хибриди) модели. BEV заемат 13% дял на годишна база в ЕС29, като във Франция обемът на продажбите нараства с почти 40%, а Peugeot E-208 е най-предпочитаният електрически  автомобил за периода януари-август 2024 г. В Италия марката Peugeot държи  над 9% от пазара на електромобили, а в Обединеното кралство Stellantis е  водещият производител на електрически ванове с отлични резултати на  Vauxhall.

Подразделението за употребявани автомобили на Stellantis бележи 30%  увеличение на продажбите през последните осем месеца, като пазарите във Франция, Германия, Италия и Испания постигат двуцифрен ръст.