Архив

Ford започва серийно производство на Capri

Ford стартира серийно производство на новия изцяло електрически Capri в Кьолн. Заедно с Explorer, два електрически модела сега излизат от производствената линия в Германия – и те спешно трябва да имат успех.

rundschau-online.de, ksta.de, 25.09.2024 г. 

Информацията не идва от официално съобщение на производителя, а от изявления, направени от председателяford-capri-2024-2-1400x933-1 на работническия съвет Бенджамин Грушка пред медиите в Кьолн. „Това е важен крайъгълен камък за завода в Кьолн и неговите служители в обикновено трудни времена в индустрията“, каза Грушка, цитиран от Kölner Stadt-Anzeiger. След Explorer, Capri е вторият европейски електрически модел на Ford, който се произвежда в Кьолн. И двата модела са базирани на MEB платформата на Volkswagen.

Докато официалното стартиране на производството на Explorer в началото на юни беше придружено от голямо медийно събитие в завода в Кьолн, на което съоръженията и новите сгради бяха подробно представени на журналисти, изненадващо е, че SoP (Старт на производството) на Capri дори не е достойно за отделно прессъобщение от Ford. Според Gruschka SoP вече се е състоял в понеделник, 23 септември – най-новото прессъобщение от Ford Германия датира от 18 септември.

Няколко седмици след SoP на Explorer, Ford представи Capri през юли като електрическо SUV купе на същата техническа база. Със своята по-плоска линия на покрива, Capri е малко по-дълъг от Explorer (4,63 метра); иначе много си приличат. Освен това и двата електрически Ford-а от Кьолн в момента се предлагат само с голямата батерия; по-малката батерия ще бъде налична за поръчка от края на 2024 г. Според Грушкa, Explorer „започва много по-добре, отколкото очаквахме“, а Capri също е много добре приет досега. Все още обаче няма надеждни цифри.

 

Стандартен обхват RWD     Extended Range RWD      Extended Range AWD

Задвижване             RWD       RWD                                     AWD

Мощност                 125 кВт     210 кВт                                250 кВт

Върт= момент       310 Нм       545 Нм                              134+545 Нм

Ускорение               6.4 с           5.3 с

Макс. скорост        180 км/ч   180 км/ч                           180 км/ч

WLTP пробег         627 км                                                   592 км

Батерия                  52 кВтч      77 кВтч                             79 кВтч

Капац. на зареждане DC 145 кВт 135 кВт                      185 кВт

Време за зареждане  DC 10-80% 25 мин. 28 мин.          26 мин

Цена (в Германия)    44 950 евро 51 950 евро                 55 950 евро

 

Производството в Кьолн е проектирано за 250 000 единици годишно.

От октомври ще се произвеждат повече от 600 автомобила на ден при работа на две смени. Ford дава работа на около 13 000 души в Кьолн. Тъй като Ford произвежда само електрически автомобили в немския завод, Explorer и Capri трябва да продадат, за да осигурят бъдещето на завода и неговите служители – според докладите ще са необходими 200 000 бройки годишно. Във Ford официално са изключени съкращения, свързани с компанията, до края на 2032 г.

Ford Германия също е в състояние на преход. Веднъж привлечен от Audi като фар на надежда, управляващият директор Мартин Сандер напусна Ford за Волфсбург през юни. В резултат на това централата на Ford в Диърборн реши да намали немския мениджърски екип от десет на четирима души. Това доведе до по-нататъшни напускания на висшия мениджмънт, като това на директора по труда Райнер Лудвиг.

Новият мениджърски екип се състои от Кристиан Вайнгартнер (Продажби) и Рене Волф (Производство), които вече са били част от мениджърския екип, както и новите попълнения Дейв Джонстън (Финанси) и Маркус Васерберг (Трудов директор).