Архив

Honda обявява 100% „електрически“ продажби до 2040 г.

Наскоро Тошихиро Мибе, новият изпълнителен директор на Honda, проведе встъпителната сиhonda пресконференция и изложи някои нови цели за автомобилния производител.

Що се отнася до електрификацията, главният изпълнителен директор каза:

„За да постигнем нашата безвъглеродна цел, като отговорност на автомобилния производител, Honda ще се стреми да увеличи съотношението между електрическите превозни средства с акумулаторни батерии и електрическите превозни средства с горивни клетки (FCVs) ) в рамките на общите единични продажби на всички основни пазари за електрификация, комбинирани до 40% до 2030 г., до 80% до 2035 г. и след това до 100% в световен мащаб до 2040 г.

Това са предизвикателни цели и за постигането им трябва да положим колективни усилия от цялата ни верига за създаване на стойност. Решихме обаче да си поставим високи цели, така че всички да споделяме визията за това, което се опитваме да постигнем, и да поемем предизвикателствата към реализацията на нашите цели.“.

Honda и GM съвместно разработват два големи електрически модела, използвайки батерии на Ultium на GM, и се планира да се представят на северноамериканския пазар като превозни средства от 2024 година, единият от марката Honda, а другият от марката Acura.

Започвайки от втората половина на 2020-те, Honda ще пусне серия от нови EV модели, които възприемат e:Architecture, изцяло нова EV платформа, водена от Honda. Тези EV модели първо ще бъдат представени на пазара в Северна Америка, а след това и в други региони на света.

„В Китай ще се стремим към съотношение на продажбите на единица EV/FCV от 40% до 2030 г., 80% до 2035 г. и 100% до 2040 г.

Honda e nice webВ Китай въвеждаме модели на електромобили, като същевременно използваме местни ресурси и ще продължим да ускоряваме този подход оттук нататък. Ще представим 10 модела EV с марка Honda в рамките на пет години. Като първият от 10-те модела, моделът за масово производство, базиран на Honda SUV e: прототип, трябва да влезе в продажба през пролетта на 2022 г.

По-нататък ще продължим да използваме местните ресурси, което включва засилване на сътрудничеството ни с CATL за доставка на батерии, които са основни компоненти за електрифицирани превозни средства.

В Япония ще се стремим към съотношение на продажбите на единица EV / FCV от 20% до 2030 г., 80% до 2035 г. и 100% до 2040 г. Също така, включително хибридни електрически превозни средства, ще се стремим да електрифицираме 100% от продажбите на нашите автомобилни агрегати в Япония до 2030г.

Включително първото представяне на EV модел в сегмента K-car през 2024 г., ние ще продължим да постигаме напредък в електрификацията на нашите мини-превозни средства както с хибридни, така и с EV модели.

За набавянето на батерии ще се стремим да реализираме подход „местно производство и местни доставки“ в Япония, който също ще допринесе за растежа на местните индустрии в Япония.

В областта на услугите за мобилност (MaaS), ние се стремим да представим Cruise Origin, електрическо самоуправляващо се превозно средство, което Honda в момента се развива съвместно с GM и Cruise, на японския пазар MaaS в средата на 2020-те. С тази цел ще започнем разработка за тестване в Япония от тази година.“, каза Мибе.