Архив

Световните продажби на Toyota нарастват с 44% през март

Когато търсенето се възстановява

Логото на  Toyota се вижда в деня на медиите на Mondial de l'Automobile, на Paris auto show

Логото на Toyota се вижда в деня на медиите на Mondial de l’Automobile, на Paris auto show

Bloomberg

Световните продажби на Toyota през март нараснаха до рекорд, тъй като способността на производителя да продължи да произвежда превозни средства на фона на глобалния недостиг на чипове поставя компанията в първостепенна позиция да се възползва от възраждането на търсенето на автомобили.

Световните продажби на Toyota през март са нараснали с 44% до 982 912 бройки, което е рекорд за един месец, се казва в изявление на компанията на 28 април.

Производителят на автомобили е произвел 843 393 броя през миналия месец, което е с 32 процента повече от година по-рано, когато пандемията принуждава световните производители да преустановят производството.

Изчерпателният мониторинг на веригата за доставки и натрупването на чипове на Toyota са й позволили да продължи да произвежда автомобили, за да отговори на нарастващото търсене.

Ярките цифри на продажбите идват, тъй като потребителите, които спестяват пари по време на кризата с COVID-19 са окуражени от признаци, че може да отслабва, и сега купуват автомобили.

Продажбите бяха особено силни в Китай и Северна Америка, каза говорител на Toyota.

Докато апетитът за автомобили се възстановява в много региони по света, някои автомобилни производители се оказват неспособни да се възползват напълно от това търсене поради продължителния глобален недостиг на полупроводници, използвани в превозните средства.

Недостигът на чипове е отнел около 1,3 милиона бройки от световното производство на автомобили през първите три месеца на годината, според IHS Markit.

Съперникът Nissan също отчете силни продажби през март, с 51%, но значително по-малко от преди две години.